Apple wyprzedził Coca-Colę i Google
- Computerworld,
- 09.10.2013
Marka Apple została ogłoszona najcenniejszą na świecie i w rankingu „Best Global Brands” zdetronizowała wieloletniego lidera – Coca-Colę.
Drugie miejsce zajęła marka Google. Coca-Cola znalazła się na trzeciej pozycji, tuż przed IBM i Microsoft.
Firma Interbrand, należąca do Omnicom Group, oszacowała wartość marki Apple na 98,3 mld USD, a Google na 93,3 mld USD. Coca-Cola osiągnęła 79,2 mld USD.
W TOP 10 najcenniejszych marek według Interbrand, pięć należy do branży technologicznej. Oprócz Apple i Google wśród liderów znalazły się IBM (4 miejsce), Microsoft (5) oraz Samsung (8). Łącznie zestawieniu znalazło się 12 firm technologicznych. Wycena marek szacowana była poprzez analizę danych finansowych, konkurencyjności, kompetencji i siły marki.