Apple Watch będzie dominował na rynku smartwatchy przez lata

Firma analityczna IDC twierdzi, że dominacja Apple'a w segmencie inteligentnych zegarków będzie się utrzymywać przez kilka najbliższych lat. Apple Watch ma mieć na tym rynku znaczące udziały aż do 2019 roku.

Apple Watch to pierwszy smartwatch w ofercie firmy Apple i jednocześnie pierwsze urządzenie z segmentu technologii ubieralnej. Zegarek został zapowiedziany jeszcze pod koniec 2015 roku, a do sprzedaży trafił ponad pół roku temu.

IDC szacuje, że od premiery od kwietnia do końca roku zegarek sprzeda się w liczbie 13 mln egzemplarzy. W 2019 roku na rynek ma trafić 45,2 mln sztuk tych urządzeń. Dzisiaj Apple ma 61,3 proc. udziałów w rynku, a w 2019 roku ma mieć ich 55,1 proc.

Zobacz również:

  • Apple wstrzymuje rozwój microLED w zegarkach

Apple zwiększy swoją sprzedaż, ale straci udziały rynkowe. Na dziś wielkość całego rynku szacowana jest na 21,3 mln sprzedanych urządzeń w skali roku, ale w 2019 roku ma on urosnąć do 88,3 mln sprzedanych sztuk.

Konkurentem Apple'a na rynku smartwatchy jest Google i system Android Wear. Podobnie jak w przypadku smartfonów i tabletów, producenci elektroniki mogą tworzyć zegarki i wykorzystać w nich oprogramowanie zmodyfikowane na potrzeby urządzeń ubieralnych.

Apple Watch będzie dominował na rynku smartwatchy przez lata

Apple będzie umacniał swoją pozycję na rynku inteligentnych zegarków

Sprzedaż zegarków z Android Wear w tym roku szacowana jest na 3,2 mln sztuk. Za cztery lata według IDC tych urządzeń ma sprzedawać się 38,8 mln zegarków od różnych producentów z tym systemem - da to wynik na poziomie 38,8 proc. rynku.

Rynek urządzeń ubieralnych też ma stale rosnąć. W 2019 roku ma trafić na rynek 214,6 mln sztuk elektroniki noszonej. Do tej kategorii zaliczają się smartwatche, opaski fitnesowe, inteligentne okulary itp.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200