Amazon.com zwiększa przychody

Choć ten największy na świecie detaliczny sklep internetowy przynosi straty, zarówno analitycy, jak i właściciele firmy są zadowoleni z osiąganych wyników.

Pomimo znacznego wzrostu przychodów, Amazon.com nie udało się w I kw. br. wypracować zysku. Firma poniosła w tym okresie stratę netto w wysokości 308 mln USD (strata 61,7 mln USD rok wcześniej), podczas gdy jej przychody osiągnęły wartość 574 mln USD, czyli wzrosły w porównaniu z rokiem ubiegłym o 95% (294 mln USD). Mimo to strata była mniejsza niż przewidywali analitycy z Wall Street.

Przedstawiciele największego na świecie detalicznego sklepu internetowego są jednak zadowoleni z uzyskanych wyników. Ich zdaniem, odnotowane straty są wynikiem nakładów, jakie firma ponosi w związku z rozwojem działalności. "Nasza platforma pozwoliła nam rozbudować ofertę w zakresie produktów i usług oferowanych naszym klientom przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów. Mamy nadzieję, że w pozostałej część tego roku będziemy odnotowywać podobny wzrost we wszystkich naszych oddziałach i osiągniemy zysk w każdym z obszarów naszej działalności" - powiedział Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazon.com.

Podobnego zdania są analitycy rynku, według których wyniki te wcale nie świadczą o słabej kondycji firmy. Ich zdaniem, potencjał Amazon.com zostanie ujawniony niebawem. Świadczyć może o tym dynamicznie rosnąca liczba nowych klientów sklepu oraz wzrost wartości średnich wydatków przypadających na jednego kupującego. W pierwszych trzech miesiącach br. ten ostatni współczynnik wyniósł 121 USD, gdy rok temu - 107 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200