Alior optymalizuje usługi

Priorytetem szefa informatyki w Alior Banku jest rozwój metod obsługi klienta.

Projekty/priorytety Alior Banku

Analityka:

Hurtownia danych, analityczny CRM, portal raportowy, narzędzia analizy statystycznej

Obsługa klienta:

Bank internetowy Alior Sync, mobilna bankowość

Wsparcie nowych modeli działalności

Wirtualne biuro, usługi IT dla firm

"Strona biznesowa oczekuje od nas zdecydowanego wsparcia rozwoju kanałów kontaktu i obsługi klienta. Pracujemy nad wprowadzeniem kanału mobilnego oraz rozszerzeniem możliwości kanału internetowego, m.in. o obsługę produktów kredytowych. Będziemy także wykorzystywać serwisy społecznościowe w myśl zasady, że bank powinien być jak najbliżej swoich klientów" - mówi Henryk Baniowski, dyrektor Obszaru IT w Alior Banku.

Dla biznesu usługi w chmurze

Polacy, tak jak inne społeczeństwa, coraz mocniej wykorzystują nowoczesne technologie, coraz głębiej wkraczają w świat wirtualny. Tradycyjna bankowość przestała być atrakcyjna, wizyta w oddziale staje się coraz rzadsza. Bankowe operacje przeprowadzane są zdalnie przez telefon lub internet. Coraz częściej kupujemy przez sieć. "W takiej transakcji potrzebna jest pomoc banku. Nie tylko do dokonania płatności, ale także uzyskania szybkiego kredytu, sfinansowania zakupu grupowego" - mówi Henryk Baniowski.

Plany Alior Banku wobec mobilnej bankowości to obok lekkiej strony dla przeglądarek w telefonach czy smartfonach aplikacje na wszystkie znaczące platformy. "Dostęp do usług finansowych w dowolnym miejscu i czasie dla naszych klientów to nasz cel. Planujemy maksymalnie ułatwić proces zakupowy - bankowość mobilna będzie integrować się z serwisami e-commerce. Budujemy ekosystem finansowych usług dla klientów" - mówi Henryk Baniowski. Bank będzie dostawcą platformy do łatwych płatności, niekoniecznie występując pod własną marką. Dlatego już wkrótce na rynku pojawi się bank internetowy nowej generacji - Alior Sync. Wirtualny bank, który ma zawsze proponować oparte na najnowszych trendach i technologiach rozwiązania, ułatwiające życie klientom. W Alior Sync będzie można załatwić bankowe formalności bez konieczności odwiedzania oddziału.

Na barkach bankowej informatyki spoczywa przygotowanie infrastruktury pod pomysły strony biznesowej oraz wskazanie rozwiązań i technologii, które mogą lepiej wspomóc realizację zamierzeń. "W ten sposób umożliwiamy bankowi rozwój nowych modeli działalności" - mówi Henryk Baniowski. Bank staje się mechanizmem, platformą wspierającą klientów detalicznych w różnego rodzaju operacjach, ale także klientów hurtowych z branży handlu czy usług, którzy potrzebują narzędzi do szybkich rozliczeń, identyfikacji płatności, udostępniania produktów kredytowych.

Innym przejawem reagowania na potrzeby klientów firmowych jest udostępnienie pakietu Office 365, czyli biurowych aplikacji Microsoftu z chmury. Alior Bank wprowadził do swojej oferty Wirtualne Biuro, innowacyjną usługę dla małych i średnich przedsiębiorstw. Udostępniane narzędzia oraz pakiet Microsoft Office 365 usprawniają proces zakładania i funkcjonowania firmy bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów na starcie. Dostępne aplikacje pozwalają w łatwy sposób stworzyć stronę internetową oraz własny, profesjonalny portal intranetowy do obiegu dokumentów. Łatwo można stworzyć platformę wymiany dokumentów z kontrahentami i klientami. Rozwiązania w ramach Wirtualnego Biura umożliwiają m.in. korzystanie z poczty elektronicznej, biblioteki dokumentów i aplikacji Sharepoint Online, która pozwala na równoczesną edycję plików przez kilka osób. Klienci mają do dyspozycji również narzędzia ułatwiające sprawne zarządzanie czasem, poprzez organizowanie tele- i wideokonferencji oraz opcje udostępniania kalendarza wskazanym osobom.

Analityka i optymalizacja

Na kolejnym miejscu wśród priorytetów IT w Alior Banku znajduje się analityka. Bank ma już bardzo rozbudowany system do sprawozdawczości zarządczej i obligatoryjnej. Wdrożył dużą hurtownię danych. "Idziemy naprzód, rozwijając rozwiązania klasy Business Intelligence" - mówi CIO Alior Banku. Mają one wspierać z jednej strony analitykę biznesową, z drugiej - planowany CRM analityczny, który przy grupie miliona klientów banku staje się potrzebny i użyteczny, m.in. w generowaniu odpowiednio sprofilowanych kampanii marketingowych. Bank uruchomił nowy portal raportowy oraz narzędzia analizy statystycznej z wykorzystaniem technologii klasy Business Intelligence. Dzięki wdrożeniu elastycznego systemu uzyskano nowe możliwości: publikowania raportów, natychmiastowego aktualizowania raportów po udostępnieniu przeliczonych danych, prowadzenia zintegrowanych analiz statystycznych, wdrażania zmian w znacznie krótszym czasie.

Optymalizacja procesów to w Alior Banku proces stały i ciągły. "Nie ustajemy w pracy nad optymalizacją procesów realizowanych w Alior Banku. Wnikliwie przyglądamy się sposobom realizacji usług informatycznych, gdyż wierzymy w wartość dodaną, jaką IT wnosi do przedsiębiorstwa" - zapewnia Baniowski. Jego zdaniem, zawsze warto poszukiwać dalszej możliwości usprawnień, nawet w systemach back office banku, które zostały już zoptymalizowane. "Rozważamy świadczenie usług z zakresu optymalizacji procesów innym instytucjom na bazie rozwiązań zastosowanych u nas" - mówi CIO Alior Banku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200