Action wchodzi na giełdę

Oferta publiczna tego dystrybutora sprzętu komputerowego będzie obejmować do 4,5 mln akcji serii B.

Oferta publiczna tego dystrybutora sprzętu komputerowego będzie obejmować do 4,5 mln akcji serii B.

Nowi inwestorzy będą kontrolować do 27,4% akcji. "Środki pozyskane z emisji nowych akcji zamierzamy przeznaczyć na rozwój. Nasza strategia zakłada osiągnięcie pozycji lidera na polskim rynku dystrybucji sprzętu komputerowego. W tym celu zamierzamy m.in. rozwijać możliwości logistyczne Grupy Action" - mówi Piotr Bieliński, prezes zarządu Action. Obecnie firma ma drugie miejsce z 17-proc. udziałem za ABC Data (19%). "Drugim ważnym elementem naszej strategii jest ekspansja na rynku ukraińskim. Chcemy rozwijać budowaną tam przez ostatnie dwa lata sieć sklepów detalicznych ze sprzętem IT i AGD/RTV oraz hurtową dystrybucję sprzętu komputerowego" - dodaje.

Firma sprzedaje produkty największych dostawców na świecie, jak również - pod własnymi markami - komputery stacjonarne, serwery, monitory, notebooki, odtwarzacze MP3, zasilacze. Udział sprzedaży marek własnych w przychodach ogółem wynosi obecnie ok. 10% (ok. 133 mln zł). Po pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2005/2006 (kończącego się 31 lipca br.) przychody Grupy Action przekroczyły 830 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł ponad 14,8 mln zł, a zysk netto 11,4 mln zł.

Firma doradcza Infovide także chce zadebiutować na giełdzie. Szczegóły oferty do publicznej wiadomości ma podać jeszcze w lipcu. Zarząd spółki wspominał o wejściu na GPW już cztery lata temu. Przygotowaniem oferty publicznej Infovide zajmie się Internetowy Dom Maklerski. Na warszawski parkiet wybierają się także AB, Asseco Slovakia, e-Card, Lumena i NTT System.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200