ATM: kierunek m-commerce
- Computerworld,
- 13.02.2006
ATM przejął 60% udziałów w firmie mPay sp. z o.o., do której należą spółki mPay SA oraz recorder sp. z o.o. mPay zmieni nazwę na ATM-Mobile. Za jej pośrednictwem ATM będzie prowadzić wdrożenia rozwiązań z obszaru m-commerce.
ATM przejął 60% udziałów w firmie mPay sp. z o.o., do której należą spółki mPay SA oraz recorder sp. z o.o. mPay zmieni nazwę na ATM-Mobile. Za jej pośrednictwem ATM będzie prowadzić wdrożenia rozwiązań z obszaru m-commerce.
mPay SA opracowała system płatności mobilnych, który umożliwia zakup towarów i usług różnej wartości, a nie tylko obsługę mikropłatności. Optymistyczne prognozy ATM zakładają, że za pięć lat przychody mPay mogłyby przekroczyć poziom 100 mln zł, a zysk ok. 20 mln zł. Z kolei recorder specjalizuje się w obsłudze telekonkursów i sprzedaży treści przez telefony komórkowe - dzwonków, tapet i plików muzycznych. Według prognoz ATM przychody tej spółki w ciągu trzech lat mają sięgnąć kilku milionów złotych.