ATM: 100 mln zł na przejęcia
- (am),
- 29.05.2006
Firma ATM zakończyła pierwszy kwartał wzrostem przychodów o 16% do 26 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,7 mln zł (1,1 mln zł straty rok wcześniej). Jeszcze w tym roku zamierza przejąć trzy kolejne spółki, na co jest gotowa wydać nawet 100 mln zł.
Firma ATM zakończyła pierwszy kwartał wzrostem przychodów o 16% do 26 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,7 mln zł (1,1 mln zł straty rok wcześniej). Jeszcze w tym roku zamierza przejąć trzy kolejne spółki, na co jest gotowa wydać nawet 100 mln zł.
"Jesienią powinny pojawić się efekty projektów prowadzonych przez nasze spółki zależne, związanych m.in. z płatnościami mobilnymi i wideo na żądanie" - zapewnia Roman Szwed, prezes zarządu ATM. Tegoroczne inwestycje ATM sięgną prawie 23 mln zł. Aż 57% tej kwoty spółka wyda na rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej, a 16% na rozbudowę centrów danych. Około 4 mln zł firma zainwestuje w platformy, dzięki którym chce pozyskać nowe rynki i kanały sprzedaży.
Plan rozbudowy
"W tym roku będziemy rosnąć dzięki przejęciom. Interesują nas trzy spółki o kapitalizacji 20-30 mln zł. W zależności od tego ile firm zdecydujemy się kupić jesteśmy gotowi wydać od 20 mln zł do 100 mln zł. Pieniądze na transakcję będą pochodzić ze środków własnych lub emisji akcji" - zapowiada Tadeusz Czichon, wiceprezes ds. finansowych firmy. ATM w ostatnim czasie rozbudowywał grupę kapitałową, przejmując głównie grupę spółek typu start-up.
Jako operator telekomunikacyjny ATM zamierza budować infrastrukturę pod zamówienia klientów. "Odczuwamy pozytywne skutki liberalizacji rynku. Dzięki lepszej współpracy z TP możemy budować sieci światłowodowe w miejscach niedostępnych dla nas do tej pory" podkreśla Roman Szwed. Firma czeka już dwa lata na rozstrzygnięcie przetargu na sieć dla Ministerstwa Sprawiedliwości, w którym startuje wspólnie z Crowley Data i Exatelem.
Kierunek treści
Trzecim, obiecującym w opinii zarządu ATM segmentem rynku ma być dystrybucja treści. "Z potencjału tego rynku możemy skorzystać na trzy sposoby - jako dostawca infrastruktury do transportu treści, jako integrator oraz jako producent platformy we współpracy z dostawcą treści multimedialnych" - tłumaczy Roman Szwed. ATM podpisał właśnie list intencyjny z dystrybutorem filmów - Monolith Films. Spółki zależne ATM - mPay, rec-order i iLogGo - pracują nad własnymi projektami z zakresu: mobilnych płatności, zakupu muzyki i nowego sposobu prezentacji graficznej zawartości serwisów internetowych. Pierwsze wdrożenia ich rozwiązań mają pojawić się jesienią br. Najnowszym produktem ATM jest Indoor TV adresowany do sieci handlowych i agencji reklamowych. Spółka zarządza centralnie siecią ekranów emitujących informacje w punktach sprzedaży. Wśród pierwszych klientów jest sieć sklepów Żabka i biuro podróży Neckermann.