AT&T na drodze do sieci globalnych

Jeśli powiodą się zamierzenia AT&T GIS (Global Information Solution), to już wkrótce do historii przejdzie konieczność budowania przez wielkie korporacje sieci komunikacyjnych (messaging networks). AT&T zamierza bowiem przejąć całą tę brudną robotę na siebie.

Jeśli powiodą się zamierzenia AT&T GIS (Global Information Solution), to już wkrótce do historii przejdzie konieczność budowania przez wielkie korporacje sieci komunikacyjnych (messaging networks). AT&T zamierza bowiem przejąć całą tę brudną robotę na siebie.

W ramach ogłoszonego w grudniu 1994 r. tzw. Messaging Plan, AT&T wraz z takimi firmami, jak Microsoft i Isocor, będzie budował wystarczająco sprawne sieci komunikacyjne, by zaspokoić potrzeby komercyjnej wymiany informacji.

"Plan ten ma ogromne znaczenie" - komentuje to posunięcie jeden z analityków rynku. "Klienci nie chcą już wydawać pieniądzy tylko na oprogramowanie, ale przede wszystkim na usługi. Ludzie są gotowi dużo płacić takim spółkom jak GIS za kompleksowe rozwiązanie ich problemów".

Największy udział w opracowaniu nowej technologii będzie miał Isocor, którego produkty są obecnie przystosowywane do Directory Services AT&T.

W praktyce realizacja programu AT&T oznacza monopol na przesyłanie głosu, dokumentów i formularzy, wymiany informacji elektronicznej (EDI) oraz możliwości zadawania zapytań za pomocą E-maila. Prywatne sieci komunikacyjne będą w stanie obsługiwać wszystkie typy danych zgodne z Voice Messaging System autorstwa AT&T Global Business Communications Systems (np. faksy i poczta głosowa).

Pierwszym krokiem w realizacji planu, którego zakończenie jest przewidzianen na koniec br., będzie premiera nowego serwera komunikacyjnego Microsoftu o nazwie Exchange. Według przedstawicieli firm będzie to jeden z filarów całego przedsięwzięcia.

W ramach innych działań AT&T udostępni protokół X.500, umożliwiający zdalne zarządzanie serwerami (SNMP) oraz wymianę informacji (messaging) poprzez 1988X.400 Message Handling Service (MHS) firmy Isocor zgodnego z EDI. Ponadto planuje się zapewnienie usług klientom, takich jak przeglądanie katalogów i dostęp do E-mailu, opartych na Messaging API Microsoftu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200