AOL nie dla Microsoftu

Time Warner zaprzeczył spekulacjom na temat rozmów kierownictwa TW z Microsoftem dotyczących sprzedaży America Online (AOL). Prasowych doniesień o potencjalnej transakcji nie skomentowało natomiast kierownictwo Microsoftu.

Według New York Post, zarząd TW prowadził rozmowy z Microsoftem na temat sprzedaży AOL, zaś prawnicy medialnego giganta analizują już potencjalne przeszkody takiej transakcji pod kątem prawa antymonopolowego. Nad dalszymi losami America Online zastanawia się Bank Goldman Sachs, odpowiedzialny za finanse Time Warner. Zmiany są niezbędne zważywszy ostatnie wyniki AOL - spadek przychodów i liczy użytkowników usług internetowych. Łączne przychody koncernu z działalności internetowej spadły do 8,6 mld USD z 9,09 mld USD w 2002 r.

Na koniec ubiegłego roku operator posiadał 24,3 mln abonentów w USA i 6,4 mln w Europie. W ujęciu rocznym ubyło 2,2 mln użytkowników usługi dial-up w Stanach Zjednoczonych. W rezultacie zarząd spółki podjął nawet decyzję o pozbyciu się członu AOL z nazwy firmy. Być może wkrótce okaże się, że TW pozbędzie się internetowego balastu na dobre, ponieważ co jakiś czas pojawiają się pogłoski na temat jego sprzedaży. W ubiegłym roku miał to być niemiecki T-Online. Przypomnijmy, połączenie firm America Online i Time Warner nastąpiło w styczniu 2001. Wartość transakcji wynosiła ponad 106 mld USD, a po połączeniu medialny konglomerat był wart 208 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200