BPSC przymierza się do wejścia na GPW

Jak podaje dzisiejszy Parkiet, publiczna oferta akcji BPSC SA z Chorzowa miałaby nastąpić w pierwszym kwartale 2007 r., a debiut na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Firma liczy na pozyskanie z warszawskiego parkietu ok. 10 mln zł, które przeznaczy na ekspansję zagraniczną.

Przedstawiciele BPSC zdobyli już pierwsze kontrakty handlowe na Litwie i Ukrainie, gdzie firma - jeszcze w tym roku - chce z funduszy własnych sfinansować zakup tamtejszego producenta systemów ERP. Podąża więc drogą Asseco Poland, które skupuje producentów tego typu rozwiązań w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Niedawno mówiło się nawet, że dojdzie do inwestycji Asseco w BPSC. Ostatecznie pierwsza z tych firm zdecydowała się na zakup Softlabu i WaPRO.

BPSC przymierza się do wejścia na GPW

Ignacy Miedziński, prezes BPSC

Jak mówi Ignacy Miedziński, prezes BPSC w wywiadzie dla Parkietu, na bazie ukraińskiego systemu ERP - uzupełnionego o moduły z systemu Impuls BPSC - powstać miałby produkt sprzedawany na Ukrainie, a następnie na pozostałych rynkach byłych republik ZSRR. Kolejnym kierunkiem sprzedaży zagranicznej mają być Niemcy.

W ofercie publicznej będą zarówno akcje nowej emisji, jak i te sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy. Sprzedawać je będą zapewne dwa fundusze Caresbac Seaf Polska (posiada 32% akcji BPSC) i SEAF Central and Eastern Europe Growth Fund LLC (30%). Łącznie wartość emisji ma wynieść ok. 20 mln zł.

W pierwszej połowie 2006 r. BPSC osiągnęło przychody w wysokości 12,5 mln zł (wzrost o 30%). Według IDC Poland, BPSC znalazła się wśród dziesięciu największych dostawców systemów ERP w Polsce z 3,9 proc. udziałem w tym rynku. Do końca czerwca br., firma podpisała 19 kontraktów z nowymi klientami na wdrożenie systemu Impuls BPSC. Chorzowska spółka w tym roku uruchomiła również w krakowskim i bielskim oddziale koncernu ENION jedną z większych instalacji systemu ERP w Polsce. Z systemu Impuls korzysta tam ok. 1600 użytkowników.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200