Wyszukiwanie IBM dla małych i średnich firm

IBM wprowadza do oferty uproszczone wersje produktów do wyszukiwania i integracji informacji - WebSphere Information Integrator OmniFind i WebSphere Information Integrator Content. Dotychczas firma pozycjonowała je jako konkurencję głównie dla produktów FAST i Autonomy, przeznaczonych dla najbardziej wymagających klientów.

Niedawno IBM dostrzegł jednak, że wyszukiwaniem i integracją informacji zainteresowanych jest coraz więcej małych firm. Świadczy o tym popularność takich produktów, jak np. Google Search Appliance. Oferują one uboższy zestaw funkcji, jednak za znacznie bardziej atrakcyjną cenę.

WebSphere OmniFind Starter Edition oferuje indeksowanie, przeszukiwanie i analizowanie informacji zgromadzonych w organizacji. Użytkownicy mogą przeszukiwać portale intranetowe, bazy danych, publiczne strony WWW i systemy plików. Z kolei Information Integrator Content - bazujący na technologii Venetica (przejętej przez IBM w 2004 r.) - pozwala użytkownikom różnych systemów zarządzania treścią na wykorzystywanie jednego narzędzia.

Wersja Starter Edition obydwu produktów (Omnifind i Content) wyceniona została na 30 tys. USD. To połowa ceny wersji Enterprise. Różnica pomiędzy wersjami polega na ograniczeniu liczby możliwych do wykorzystania procesorów. Użytkownik Starter Edition może mieć ich tylko dwa. Dodatkowym ograniczeniem Information Integrator Content jest możliwość integrowania tylko dwóch systemów zarządzania treścią.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200