Telewizja mobilna dla nikogo?

Setki milionów dolarów zainwestowane przez potężne koncerny telekomunikacyjne w rozwój infrastruktury umożliwiającej uruchomienie telewizji mobilnej mogą okazać się chybionym posunięciem. Jedno z ostatnich badań pokazuje, że aż 75 proc. respondentów w ogóle nie jest zainteresowanych odbieraniem przekazów wideo na swoich telefonach komórkowych.

Analizy potencjalnej popularności telewizji mobilnej przeprowadzane są coraz częściej, m.in. wskutek zaangażowania się w projekt dużych graczy rynku telekomunikacyjnego. Ostatni raport RBC Capital Markets nawiązujący bezpośrednio do kwestii odbioru nowych usług wideo na telefonach komórkowych użytkowników poddaje w wątpliwość sens inwestowania w technologie tego typu.

Badania przeprowadzono na grupie 1000 Amerykanów. 75 proc. z nich nie było zainteresowanych oglądaniem telewizji na swoim telefonie komórkowych. Prawie 70 proc. respondentów w USA nie wyraziło również większego zainteresowania słuchaniem muzyki za pomocą aparatów komórkowych. Tymczasem trzech największych operatorów sieci komórkowych w USA (Cingular Wireless, Sprint Nextel i Verizon Wireless) zdążyło już uruchomić pierwsze serwisy audio-wideo dla swoich klientów. W Europie w technologię DVB-H (Digital Video Broadcast-Handheld) inwestują zaś m.in. Alcatel i Nokia.

Zobacz również:

  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku

Eksperci zajmujący się rozwojem nowych usług telekomunikacyjnych różnie oceniają szansę rozwoju rynku dla tego typu usług. Większość prognoz jest raczej optymistyczna. Negatywny wydźwięk raportu RBC Capital Markets może być także spowodowany faktem, iż jedynie 15 proc. badanych stanowili ludzie w wieku 20-30 lat, którzy według wielu analiz są potencjalnie największą grupą odbiorców telewizji mobilnej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200