Computerland i Betacom straciły partnerstwo IBM Polska

IBM wymówił umowy o wspołpracy dwóm czołowym polskim integratorom. Powodem miały być manipulacje cenami produktów IBM wbrew warunkom porozumień.

IBM zgodził się jednorazowo obniżyć ceny swojego sprzętu, bo zabiegał o to Computerland. Argumentem, który przekonał IBM było nawiązanie współpracy z perspektywicznym klientem z sektora publicznego. Według umowy, ze swojej marży miał zrezygnować także Computerland. Uzyskawszy upust ze strony IBM, Computerland sprzedał sprzęt po normalnej cenie biorąc dla siebie ekstra marżę. Według nieoficjalnych źródeł taki był powód zerwania przez IBM Polska umowy partnerskiej z Computerlandem.

IBM odmawia komenatarza w tej sprawie, natomiast komentarza Computerlandu spodziewany się wieczorem.

Dowiedzieliśmy się, że drugą firmą, która straciła zaufanie IBM jest Betacom. Warto przypomnieć, że ten sam Betacom kilka tygodni temu otrzymał od IBM tytuł partnera roku za największą sprzedaż serwerów xSeries w 2005 r. Zarząd Betacomu oficjalnie nie potwierdził faktu zerwania umowy przez IBM. Oficjalnego komenatarza również spodziewamy się jeszcze dzisiaj.

Szacunkowa wartość sprzedaży produktów IBM realizowanych przez Computerland i Betacom to kilkanaście milionów dolarów rocznie w przypadku każdej spółki.

Aktualizacja: 01 marca 2006 21:51

"Jestem nieco zdziwiony sytuacją - w wypowiedzeniu nie podano przyczyn, a dotąd współpraca z IBM układała się bardzo dobrze. Nie dostaliśmy wcześniej żadnych sygnałów o problemach czy niezgodnościach z procedurami wewnętrznymi naszego partnera; przeciwnie, kilka tygodni temu otrzymaliśmy od IBM tytuł partnera roku za sprzedaż serwerów xSeries" - oświadczył krótko Mirosław Załęski, prezes zarządu Betacomu.

Spółka poinformowała jednocześnie, że Betacom zmierza wyjaśnić sprawę i przedłużyć umówy partnerskie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200