IBM i Cisco wspólnie oferują rozwiązania CRM

Produkty nowej spółki joint venture będą skierowane do europejskich klientów korporacyjnych.

IBM i Cisco Systems utworzyły spółkę typu joint venture, która ma dostarczać europejskim klientom korporacyjnym internetowe rozwiązania systemów zarządzania klientami (CRM).

Przedsięwzięcie to jest pierwszym wspólnym działaniem firm od czasu, gdy w sierpniu ub.r. zawarły pakt technologiczny o wartości 2 mld USD. W jego ramach w brytyjskim mieście Weybridge powstał zakład produkcji rozwiązań CRM. Firmy jednak nie ujawniły kwoty tej inwestycji i liczby osób w nim zatrudnionych.

W ramach porozumienia Dział IBM Global Services i Cisco będą wspólnie tworzyć i wprowadzać na rynek usługi i produkty wspomagające zarządzanie klientami. IBM będzie oferował pełne wsparcie dla systemu sieciowego partnera, zapewniając konsulting, projektowanie, wdrożenia i obsługę. Ponadto Cisco licencjonuje od działu Networking Hardware IBM-a jego technologie routerów i przełączników. Firma zobowiązała się na kupowanie tych technologii do roku 2004.

Brytyjski zakład będzie proponował klientom rozwiązania CRM obu firm, w tym AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Data) Cisco oraz CallPath i DirecTalk IBM-a. Zdaniem przedstawicieli firm, produkty te razem pozwolą przedsiębiorstwom na budowę centrów kontaktów z klientami opartych na sieciach IP.

***

Cisco przejmuje od IBM produkty i rozwiązania sieciowe

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200