8,5% internautów zainwestowałoby w social lending

Czy internetowe pożyczki społeczne (ang. social lending) zagrożą tradycyjnym usługom kredytowym, świadczonym przez banki? Od niedawna działają w Polsce trzy serwisy, pozwalające inwestować i pożyczać pieniądze bez pośrednictwa banków - kokos.pl, finansowo.pl i monetto.pl.

Czy internetowe pożyczki społeczne (ang. social lending) zagrożą tradycyjnym usługom kredytowym, świadczonym przez banki? Od niedawna działają w Polsce trzy serwisy, pozwalające inwestować i pożyczać pieniądze bez pośrednictwa banków - kokos.pl, finansowo.pl i monetto.pl.

W ankiecie przeprowadzonej przez Accenture i Gemius, 27% z 1200 respondentów zadeklarowało, że słyszało o internetowych pożyczkach społecznych. Wśród osób, które zetknęły się z koncepcją social lending, aż 25% rozważałaby tę możliwość, gdyby spotkała się z potrzebą wzięcia pożyczki - więcej niż w przypadku dostawców szybkich kredytów gotówkowych i SKOK (odpowiednio 12% i 15%). Nie oznacza to jednak automatycznie podjęcia decyzji o dokonaniu transakcji - wśród osób, które w momencie badania faktycznie potrzebowały gotówki, stosunkowo mały odsetek wymieniłby internetową sieć pożyczkową jako preferowane źródło uzyskania pożyczki. Jako główne powody rezerwy internauci wymieniają brak zaufania do tej nowości. Myśląc o inwestowaniu, dodają również obawy o odzyskanie pożyczonych pieniędzy i o własne bezpieczeństwo.

Jedynie 8,5% osób, które słyszały o koncepcji social lending, byłoby skłonnych zainwestować w udzielanie pożyczek społecznych. Większość z zainteresowanych rozważyłaby pożyczenie kwoty do 5000 zł, w pierwszej kolejności rodzinie i bliskim znajomym, a w drugiej - osobom pracującym. Zdecydowanie mniejsza jest chęć pożyczania pieniędzy studentom i przedsiębiorcom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200