Motorola i Sega prezentują telefon komórkowy z grami stworzonymi w Javie

Motorola i Sega, trzeci największy na świecie producent konsol do gier, na rozpoczętej wczoraj w San Francisco konferencji JavaOne 2000 ogłosiły plany wspólnego tworzenia telefonów komórkowych i innyc...

Motorola i Sega, trzeci największy na świecie producent konsol do gier, na rozpoczętej wczoraj w San Francisco konferencji JavaOne 2000 ogłosiły plany wspólnego tworzenia telefonów komórkowych i innych urządzeń naręcznych z wbudowanymi grami stworzonymi w technologii Java.

Firmy zamierzają wspólnie stworzyć nowy interfejs programistyczny, który pozwoli twórcom oprogramowania rozrywkowego na tworzenie gier do uruchamiania na telefonach komórkowych.

Prototyp takiego telefonu zaprezentowano na targach. Na rynku amerykańskim ma się on pojawić wiosną przyszłego roku. Dzięki wykorzystaniu Javy w specyfikacji Java 2 Micro Edition (J2ME) i dużych możliwości sprzętowych nowe programy rozrywkowe mają być bardziej zaawansowane niż obecnie dostępne w telefonach komórkowych. Użytkownicy będą mogli m.in. pobierać gry, sekwencje wideo i inne dane bezpośrednio z Internetu. Technologie te Sega już zastosowała w swojej konsoli Dreamcast.

Sega udostępni Motoroli swój system do tworzenia gier i interfejs API, nie wyklucza jednak współpracy z innymi producentami telefonów komórkowych. Japoński producent liczy, że dzięki wkroczeniu na rynek internetowy uda mu się poprawić swoją kondycję finansową. Sega już trzeci rok z rzędu odnotowuje straty.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200