Novell ogłasza wyniki za II kwartał i przeprowadza poważną reorganizację

Działalność firmy została rozdysponowana między cztery działy, które mają realizować własną strategię rynkową.

Novell przedstawił słabe wyniki finansowe uzyskane w II kw. roku finansowego 2000 i przeprowadza reorganizację, w ramach której działalność firmy zostanie podzielona między cztery działy. Każdy z nich będzie skupiał swoje działania na innym segmencie rynku i realizował własną strategię, co ma znacznie usprawnić funkcjonowanie firmy.

W ramach reorganizacji powstały następujące działy: Net Management, Net Directory, Net Content i Novell Customer Services.

Net Management, na którego czele stanął Craig Miller, jeden z wiceprezesów, będzie dostarczać rozwiązania dla obecnych i przyszłych dużych klientów korporacyjnych. W jego ofercie znalazły się takie linie produktów, jak NetWare, GroupWise, BorderManager i ZENworks.

Net Directory ma przyczyniać się do zwiększania popularności oprogramowania katalogowego Novella oraz tworzyć i dostarczać oprogramowanie bazujące na NDS eDirectory. Dyrektorem generalnym tego działu, obsługującego zarówno rynek dużych przedsiębiorstw, jak i firm internetowych, został Paul Smart, jeden z wiceprezesów firmy.

Dział Net Content, dowodzony przez Simona Khalafa, byłego szefa firmy JustOne przejętej w styczniu przez Novella, zajmuje się rozwiązaniami optymalizacji udostępniania danych w Internecie, w tym m.in. Internet Caching System. Głównym rynkiem jego działania są operatorzy usług internetowych i duże przedsiębiorstwa działające w Internecie.

Usługi konsultingowe, szkolenia oraz wsparcie techniczne leżą w gestii Novell Customer Services dowodzonego przez kolejnego z wiceprezesów - Sheri Anderson.

Informacja o reorganizacji zbiegła się z podaniem wyników uzyskanych przez Novella w zakończonym 30 kwietnia II kwartale roku finansowego 2000. W tym okresie firma uzyskała przychód w wysokości 302,4 mln USD, a więc o ponad 4% niższy niż przed rokiem (316 mln USD). Zysk netto spadł natomiast z 38,7 mln USD uzyskanych w analogicznym okresie rok temu do 31 mln USD.

Mimo że firma była przygotowana na słabsze wyniki, to okazały się one niższe niż przewidywano. Zdaniem przedstawicieli Novella, sytuacja ta jest odzwierciedleniem spadku zainteresowania na rynku światowym gotowymi pakietami jej oprogramowania. Sprzedaż oprogramowania serwerowego NetWare spadła w stosunku do okresu rok wcześniej o 32%, tj. do wartości 115 mln USD. Zainteresowanie gotowym oprogramowaniem firmy spadło w ciągu ostatniego roku o połowę. Wzrost przychodów o 7% odnotowano natomiast w sprzedaży produktów Net Services, która osiągnęła wartość 193 mln USD.

Pod względem geograficznym przychody Novella w Stanach Zjednoczonych spadły o 16%, tj. do poziomu 142 mln USD. W regionie EMEA sprzedaż wyniosła 84 mln USD i była o 20% niższa niż rok wcześniej, natomiast przychody na rynkach Azji i Pacyfiku zmniejszyły się o 7% i przyniosły 24 mln USD. Wzrost odnotowany został jedynie na pozostałych rynkach amerykańskich, gdzie sprzedaż wzrosła o 4%, osiągając 17 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200