Intel inwestuje w rozwój produkcji pamięci typu flash

Producent liczy, że dzięki zwiększeniu produkcji sprosta dużemu zapotrzebowaniu na tego typu układy, które rośnie wraz z rozwojem rynku komunikacji bezprzewodowej. Podobną inwestycję zapowiedziały także wspólnie firmy Fujitsu i AMD.

Intel zamierza w ciągu dwóch następnych lat zainwestować ponad 2 mld USD w rozwój produkcji pamięci typu flash. Dzięki temu chce on sprostać dużemu zapotrzebowaniu na te układy, zwłaszcza na rynku komunikacji bezprzewodowej.

Producent poinformował także, że od roku 1988 sprzedał już miliard układów flash i zamierza znacząco zwiększyć ich produkcję, aby w ciągu najbliższych 24. miesięcy sprzedać kolejny miliard.

Intel planuje, że w przyszłym roku uda mu się wyprodukować czterokrotnie więcej pamięci, dzięki zmianie technologii ich produkcji z 0,25 na 0,18 mikrometra. Ta zmiana pozwoli na podwojenie liczby układów wycinanych z jednej płytki krzemowej. Technologia 0,18 mikrometra będzie najpierw wprowadzana w fabryce w Santa Clara, Oregonie i zakładzie dedykowanym produkcji pamięci flash w Kolorado.

Tymczasem podobną zapowiedź złożyło Fujitsu, japoński producent komputerów osobistych, który wraz z Advanced Micro Devices (AMD), głównym konkurentem Intela, wybuduje niedaleko Tokyo własną fabrykę pamięci flash. Wartość wspólnego przedsięwzięcia firm szacowana jest na 1,4 mld USD.

Główną zaletą pamięci typu flash jest przechowywanie danych podczas gdy urządzenie jest pozbawione zasilania. Większość tego typu układów jest wykorzystywana w telefonach komórkowych (45% z pierwszego miliarda sprzedanego przez Intela). Intel przewiduje, że rynek bezprzewodowy będzie się nadal szybko rozwijał i pochłonie 66% z kolejnego miliarda wyprodukowanych przez niego pamięci flash.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200