Sony Ericsson: sprzedaż spadła o 24%

W drugiej połowie ubiegłego roku wydawało się, że japońsko-szwedzka spółka wychodzi na prostą. Pierwszy kwartał 2003 r. przyniósł jej pogorszenie wyników operacyjnych.

W zakończonym 31 marca kwartale przychody Sony Ericsson wyniosły jedynie 805 mln euro. Spółka odnotowała jednocześnie 104 mln euro straty netto. Sprzedaż telefonów komórkowych noszących logo Sony Ericsson spadła w ujęciu ilościowym do 5,4 mln sztuk z 7,1 mln w IV kw. ubiegłego roku. Wyniki I kw. były także słabsze niż w tym samym okresie 2002 r., kiedy przychody spółki wynosiły 1,12 mld euro.

Słabsze wyniki finansowe zarząd Sony Ericsson tłumaczy zacieśniającą się konkurencja na komórkowym rynku i spadkiem poziomu średnich cen telefonów komórkowych. Strata spółki wynika m.in. z nakładów na rozwój nowych produktów i ich promocji na rynkach europejskich i w Japonii.

Zobacz również:

  • AI w walce z przestępstwami finansowymi
  • Dobre wyniki finansowe Fortinet
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Mimo wyraźnie słabego początku roku firma zapowiada, że w 2003 r. uzyska rentowność. Na koniec 2002 r. Sony Ericsson miała ok. 5,5 proc. udział w rynku telefonów komórkowych, podczas gdy fińska Nokia ok. 36 proc.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200