Sony Ericsson: sprzedaż spadła o 24%
- Jarosław Ochab,
- 25.04.2003, godz. 16:48
W drugiej połowie ubiegłego roku wydawało się, że japońsko-szwedzka spółka wychodzi na prostą. Pierwszy kwartał 2003 r. przyniósł jej pogorszenie wyników operacyjnych.
W zakończonym 31 marca kwartale przychody Sony Ericsson wyniosły jedynie 805 mln euro. Spółka odnotowała jednocześnie 104 mln euro straty netto. Sprzedaż telefonów komórkowych noszących logo Sony Ericsson spadła w ujęciu ilościowym do 5,4 mln sztuk z 7,1 mln w IV kw. ubiegłego roku. Wyniki I kw. były także słabsze niż w tym samym okresie 2002 r., kiedy przychody spółki wynosiły 1,12 mld euro.
Słabsze wyniki finansowe zarząd Sony Ericsson tłumaczy zacieśniającą się konkurencja na komórkowym rynku i spadkiem poziomu średnich cen telefonów komórkowych. Strata spółki wynika m.in. z nakładów na rozwój nowych produktów i ich promocji na rynkach europejskich i w Japonii.
Zobacz również:
- AI w walce z przestępstwami finansowymi
- Dobre wyniki finansowe Fortinet
- Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
Mimo wyraźnie słabego początku roku firma zapowiada, że w 2003 r. uzyska rentowność. Na koniec 2002 r. Sony Ericsson miała ok. 5,5 proc. udział w rynku telefonów komórkowych, podczas gdy fińska Nokia ok. 36 proc.