Palm zamierza konkurować z tzw. inteligentnymi telefonami komórkowymi

Dyrektorzy firmy przedstawili nową strategię, która opiera się na bezprzewodowym dostępie do Internetu.

Palm, wydzielony z 3Com i wprowadzony na giełdę amerykański producent popularnych komputerów naręcznych, zamierza skupić się na rozwiązaniach bezprzewodowego dostępu do Internetu. Zdaniem analityków, taką strategię firmy wymusza rosnąca konkurencja ze strony tzw. inteligentnych telefonów komórkowych następnej generacji.

Carl Yankowski, dyrektor wykonawczy Palm, stwierdził na odbywającej się w Nowym Jorku konferencji firmy, że firma przyjęła nową strategię, aby użytkownicy jej produktów mogli korzystać z bezprzewodowego rynku handlu elektronicznego. Wartość tego rynku określił on na "olbrzymią, sięgającą 15-20 mld USD do roku 2003".

Zobacz również:

  • Nadchodzą nowe tablety od Apple

Z kolei Alan Kessler, prezes Palm, uspokoił, że firma wraz ze zwrotem w kierunku rozwiązań bezprzewodowych nie zamierza jednak porzucić dotychczasowej ponad 6-milionowej rzeszy użytkowników jej urządzeń. Dodał też, że do końca roku wszyscy posiadacze urządzeń Palm będą mogli uzyskać bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Użytkownicy Palmów będą mieli do wyboru wiele opcji bezprzewodowego dostępu do Internetu, z których większość będzie się opierać na przewodowym połączeniu handhelda z telefonem komórkowym - poinformowali szefowie firmy.

William Maggs, dyrektor Palm ds. technologicznych, ujawnił, że producent ma plany wprowadzenia na rynek nowej linii urządzeń naręcznych pracujących pod kontrolą systemu Palm OS i wyposażonych w "rozwiązania sterowania głosem". Urządzenia te mają być opracowane z partnerami firmy z branży telefonii komórkowej, w tym z firmą Nokia.

Zdaniem analityków, Palm przedstawiła bezprzewodową strategię, aby sprostać wyzwaniom stawianym jej przez telefony komórkowe tzw. następnej generacji, które pozwalają użytkownikom na przeglądanie uzyskanych bezprzewodowo danych na dużych wyświetlaczach. Urządzenia te zaczynają stopniowo odgrywać dominującą rolę w sposobie uzyskiwania dostępu do Internetu przez europejskich i japońskich użytkowników.

"Obecnie nie ulega wątpliwości, że urządzenia Palm są lepsze [pod względem dostępu do danych] od telefonów komórkowych, które mają małe wyświetlacze i nieporęczne przyciski" - stwierdził jeden z analityków The Strategis Group z Waszyngtonu.

***

Encyklopedia Britannica oferuje bezprzewodowy dostęp do swoich zasobów użytkownikom komputerów Palm

Palm zakończył pierwszy kwartał jako spółka publiczna

Microsoft wprowadza na rynek Pocket PC

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200