Volkswagen, IBM, i2 i Ariba tworzą rynek elektroniczny dla branży motoryzacyjnej

Tym samym niemiecki koncern nie zamierza przystąpić do podobnego projektu realizowanego przez tzw. wielką trójkę - General Motors, Ford Motor oraz Daimler-Chrysler.

Volkswagen, znany niemiecki producent samochodów, we współpracy z firmami IBM, i2Technologies oraz Ariba zamierza stworzyć branżowy towarowy rynek elektroniczny. Ma on pozwolić firmom motoryzacyjnym na zamawianie przez Internet części, narzędzi i sprzętu biurowego.

Nowy rynek ma pomóc Volkswagenowi usprawnić funkcjonowanie jego międzynarodowego łańcucha dostaw i procesu produkcyjnego.

Firma jednocześnie zapowiedziała, że nie zamierza przyłączyć się do internetowej inicjatywy realizowanej przez innych potentatów z branży - Ford Motor, General Motors i Daimler-Chrysler. Przedstawiciele niemieckiego koncernu twierdzą, że ich projekt ma szansę na wyznaczenie europejskiego standardu dla nowych wirtualnych rynków. Dodają też, iż ich rynek elektroniczny "jest otwarty dla każdego".

Zdaniem analityków, niechęć Volkswagena do przystąpienia do elektronicznego rynku tworzonego przez tzw. wielka trójkę motoryzacyjną wynika z tego, że generalnie europejskie koncerny obawiają się wykupienia przez amerykańskie. Volkswagen przez tworzenie własnego rynku elektronicznego chciał zapewne podkreślić własną niezależność. Inni obserwatorzy twierdzą natomiast, iż decyzja niemieckiego producenta mogła wynikać z faktu rozpoczęcia przez amerykańska Komisję Handlu śledztwa dotyczącego współpracy producentów samochodów za pomocą elektronicznych rynków. Pojawiły się bowiem głosy, że taka współpraca może mieć cechy monopolu.

***

General Motors, Ford Motor i Daimler-Chrysler utworzą spółkę internetową

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200