Badanie ECM Insights 2017

Z przeprowadzonego przez SER Group badania ECM Insights 2017 wynika, że dla 75 proc. korporacji, które wzięły w nim udział, rozproszenie informacji, zróżnicowanie systemów do zarządzania nimi oraz powstające przez to silosy informacyjne stanowią ogromne wyzwania.

Firmy najmocniej odczuwają niedociągnięcia w kwestii szybkości wymiany informacji oraz bezpieczeństwa współpracy między działami firmy. Wiele firm boryka się z nadmiarem aplikacji i systemów, które powstały na przestrzeni ostatnich lat.

Według badania SER Group trzy z czterech ankietowanych firm używa kilku różnych systemów tylko do zarządzania dokumentami i procesami biznesowymi. Efektem są chaotyczne struktury archiwizujące, przechowywanie niepotrzebnych danych i uwięzienie danych w silosach.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku

„Sytuacja jest alarmująca! Taki niekontrolowany wzrost zróżnicowanego środowiska IT po prostu zabija efektywność. Silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji i współpracę projektową – a to negatywnie wpływa na pracę wewnątrz zespołów, tak samo jak na współpracę z zewnętrznymi partnerami, dostawcami czy klientami" – wyjaśnia Marcin Somla, dyrektor SER Group w Polsce.

Z badania wynika jeszcze jeden ważny wniosek. Większość z 1826 ankietowanych dyrektorów odpowiedzialnych za obieg informacji, menedżerów procesów i menedżerów IT doskonale zdaje sobie sprawę, co jest potrzebne, aby wyjść z tej sytuacji. Nie wdrażają jednak tej strategii. Aż 85 procent respondentów dostrzega znaczenie ECM (Enterprise Content Management, system do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie) jako strategicznego środka do przezwyciężenia tych wyzwań.

Jednocześnie tylko 41 proc. realizuje obecnie strategię platformy ECM – przynajmniej na poziomie działów, a nie w całej firmie. Kolejne 41 proc. nie opracowało jeszcze żadnej strategii ECM, a 18 proc. jest w trakcie jej formułowania.

„Systemy ECM dotarły do korporacji i średnich firm. Nareszcie wychodzą z cienia ERP, CRM itp. W firmach, które już postawiły na współpracę między działami i ich wzajemne uzupełnianie się, systemy ECM są znacznie bardziej rozpowszechnione niż w firmach, które wciąż działają w dużej mierze w modelu hierarchicznym " – komentuje Somla.

Źródło: LEWIS

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200