Cisco Spark Assistant zarządza wideokonferencjami z wykorzystaniem technologii AI

Firma Cisco ogłosiła wprowadzenie na rynek usługi noszącej nazwę Cisco Spark Assistant, twierdząc iż jest to pierwszy na świecie cyfrowy asystent sterowany głosem, który wykorzystuje do tego celu mechanizm sztucznej inteligencji (AI).

Cisco Spark Assistant jest częścią platformy komunikacyjnej Cisco Spark. W odróżnieniu od sterowanych głosem asystentów cyfrowych ogólnego przeznaczenia, Cisco Spark Assistant ma jedno podstawowe zadanie: ułatwić nawiązywanie kontaktów służbowych i organizowanie biznesowych spotkań.

Po wydaniu polecenia głosowego, zarejestrowany w systemie Spark terminal wykonuje wszystkie czynności niezbędne do nawiązania indywidualnego połączenia lub uruchomienia wideokonferencji.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • AI od Google tworzy trójwymiarowe obrazy ludzi

Cisco Spark Assistant został zaprojektowany z wykorzystaniem technologii uczenia maszynowego, która została opracowana przez przejętą przez Cisco w tym roku firmę MindMeld. Asystent rozpoznaje naturalną mowę oraz wspiera funkcje pozwalające udzielać odpowiedzi na zadawane mu pytania.

Cisco Spark Assistant będzie udostępniany w kilku etapach, poczynając od początku przyszłego roku. Początkowo będzie dostępny jako element najnowszej serii terminali Cisco Spark Room 70, które zastępują najpopularniejszy system wideokonferencyjny Cisco MX800. W miarę rozwoju jego funkcjonalności, Cisco Spark Assistant będzie udostępniany wszystkim użytkownikom i urządzeniom działającym w ramach platformy Cisco Spark.

Funkcje dostępne w pierwszej fazie praktycznego testowania systemu obejmą takie przykładowe, głosowe polecenia, jak Hej, Spark. Dołącz do spotkania; Hej, Spark. Chcę rozpocząć spotkanie; Hej, Spark. Zaczynajmy; Hej, Spark. Połącz mnie z moim pokojem do spotkań; Hej, Spark. Połącz mnie z pokojem Wiktora; Hej, Spark. Połącz mnie z Marią oraz Hej, Spark. Zakończ spotkanie.

Do dalszego rozwoju narzędzia Cisco Spark Assistant wykorzystane zostaną opinie użytkowników z pierwszej fazy testów oraz długoletnie doświadczenia Cisco w zakresie organizowania i przebiegu spotkań biznesowych. Systemy Cisco każdego roku obsługują ok 50 miliardów minut wirtualnych spotkań.

Cisco Spark Assistant może śledzić osoby oraz rozpoznawać ich twarze. Dzięki takim funkcjom wie kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi, oraz kto w danym momencie mówi. W kolejnych fazach możliwości oprogramowania zostaną rozszerzone o takie funkcje jak automatyczne przypisywanie obiektów do wykonywanych działań lub tworzenie dokumentów zawierających podsumowanie spotkań.

Jak podaje opracowany przez Computerworld raport Top200, Cisco Systems Poland zajęło 23 miejsce na liście wymieniającej firmy IT, które uzyskały w 2016 roku największe przychody ze sprzedaży w Polsce swoich produktów i usług (z wynikiem 651 518 tys. zł).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200