Raport: jak rozpoznawać i zwalczać fake news

Trend Micro analizuje w swoim najnowszym raporcie The Fake News Machine zjawisko cyberpropagandy. To interesujący temat, bowiem grupy przestępcze coraz częściej stosują fałszywe informacje w celu wprowadzenia opinii publicznej w błąd.

W raporcie The Fake News Machine można przeczytać, że proces ten bazuje na trzech filarach: motywacji, odpowiednich narzędziach i usługach oraz mediach społecznościowych. Wszystkie one umożliwiają rozpowszechnianie fałszywych wiadomości. To właśnie wykorzystanie sieci społecznościowych daje cyberprzestępcom nowe możliwości i pozwala na rozprzestrzenianie się fałszywych informacji w błyskawicznym tempie.

„Obecnie do Internetu podłączona jest prawie połowa globalnej populacji – wprowadzenie opinii publicznej w błąd może mieć więc tragiczne skutki. Zgodnie z prognozą Trend Micro na 2017 r. cyberprzestępcy coraz prężniej działają w obszarze internetowej propagandy, co potwierdzają ostatnie kampanie mające na celu wywarcie wpływu na wyniki wyborów prezydenckich we Francji. Właśnie dlatego tak istotne jest uświadamianie użytkowników internetu o zagrożeniach wynikających z celowej dezinformacji”, mówi Paweł Malak, Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Trend Micro.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Facebook bez treści informacyjnych w Kanadzie
  • Koniec RCS na urządzeniach z nieoficjalnym systemem

Fałszywe informacje mają wielką siłę oddziaływania zarówno w polityce, jak i w biznesie –bezpośrednio wpływają na reputację osób, instytucji czy firm. Przykładem ostatnich akcji cyberprzestępców jest kampania skierowana przeciwko Światowej Agencji Antydopingowej oraz cyberataki podczas wyborów prezydenckich we Francji i w Stanach Zjednoczonych.

Najnowszy raport firmy Trend Micro The Fake News Machine zawiera pogłębioną analizę działania propagandy internetowej i pokazuje, jak zarabiają na niej cyberprzestępcy. Władze i serwisy społecznościowe aktywnie walczą z rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości, jednak każdy użytkownik internetu również może odróżnić informacje prawdziwe od tych propagandowych.

Źródło: Trend Micro

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200