HPE Reimagine IT: hybrydowe środowisko IT wspiera akcelerację biznesu

Michał Zajączkowski, członek zarządu Hewlett Packard Enterprise Polska, opowiada o nowym dziale usług HPE PointNext oraz roli usług w strategicznych kierunkach rozwoju firmy.

HPE Reimagine IT: hybrydowe środowisko IT wspiera akcelerację biznesu

Michał Zajączkowski, członek zarządu Hewlett Packard Enterprise Polska: Chcemy zapewnić firmom pełną transformację cyfrową.

HPE śmiało sięga do sojuszy, czy choćby partnerstw technologicznych. Jakie cele stawia przed sobą współpraca z innymi organizacjami?

Nasza organizacja zawsze stawiała na partnerów. Mówię tu o takich, z którymi współpracujemy w branży, jak Microsoft czy SAP i z nimi nadal będziemy kontynuować współpracę. Ale to nie jedyne podmioty. Cały czas poszerzamy nasze sojusze, na przykład będziemy też współpracować z firmą DXC Technology, która jest naszym partnerem czy nawet, z punktu widzenia korporacji, aliansem, a od początku kwietnia 2017 jest oddzielną firmą. Takie działania są elementem szerszej strategii budowania platformy HPE PointNext, która składa się z usług konsultingowych, doradczych, czy właśnie współpracy z partnerami. Nasz cel jest wyraźnie określony - jako HPE chcemy budować hybrydowe IT naszych klientów i w ten sposób wspierać ich rozwój. Chcemy zapewnić im pełną transformację cyfrową, doradzać klientom, jak przejść z tradycyjnego IT na zorientowane na chmurę. By to dobrze zrobić, musimy mieć partnerów - tych, którzy są liderami, ale też partnerów, z którymi do tej pory nie współpracowaliśmy, ale mają oni ciekawe i innowacyjne produkty. Na przykład firmy Docker czy Mesosphere posiadają funkcjonalności, które ułatwiają transformację. Dzięki współpracy jesteśmy w stanie wspierać naszych klientów w ich postępie technologicznym.

Zobacz również:

  • Superkomputer HPE powraca na Międzynarodową Stację Kosmiczną

Czy do transformacji cyfrowej nie wystarczyłaby sama chmura publiczna?

Ale przecież rynek to nie tylko chmura publiczna. Nie każda organizacja chce swoje dane udostępniać czy przesyłać za granicę. Dlatego stawiamy na hybrydę. Oferujemy rozwiązania okołochmurowe, mamy produkt Flexible Capacity, który umożliwia pozostawienie infrastruktury u klienta, ale z pełną funkcjonalością chmury. To prywatna chmura, dzięki której klient ma pełną elastyczność, nie jest właścicielem sprzętu, a my dostarczamy mu moc obliczeniową i pojemność dyskową, klient płaci a rzeczywiste zużycie. Dodajemy też pewien bufor na to, by móc szybko wystartować z następnymi usługami.

Płać za rzeczywiste zużycie to częste podejście w nowoczesnym modelu dostarczania usług IT

Tak, zgadzam się. To daje ogromną elastyczność organizacjom. Klient nie musi przepłacać za to, co w jego założeniu będzie mu potrzebne za 3-5 lat. W Polsce jest jeszcze mocny trend kupowania dziś, z zapasem potrzebnym na bliżej nieokreślona przyszłość. To na szczęście się zaczyna zmieniać i my to chcemy również w firmach zmieniać, przesuwać naszych klientów w kierunku płacenia za to, czego rzeczywiście używają. To jest istota chmury. Wiem, że dziś całkowicie nie da się zrezygnować ze starych systemów, które muszą pozostać z różnych powodów. Jednak chcemy namawiać organizacje do migracji do chmury, ponieważ jest to trend, a od transformacji cyfrowej się już nie ucieknie.

Dziś, tak mi się przynajmniej wydaje, budowanie przewag w dużej mierze opiera się na wspomnianej przez Pana flexibility?

Może nie tyle elastycznej co bardziej zwinnej. Firmy, które chcą kroczyć szybkim krokiem, nie chcą myśleć o projektach, które będą trwały dwa czy więcej lat. Zmieniają to podejście, chcą robić wszystko w metodyce agile. Przygotowują rozwiązanie, które może nie do końca jest dojrzałe, natomiast metodą iteracyjnych krótkich kroków sprawdzalne, czy jest na nie zapotrzebowanie i czy można na tym zarobić. Na koniec dnia chodzi o to by albo zarobić pieniądze, albo zaoszczędzić/zwiększyć wydajność operacyjną, czy stworzyć innowacyjne produkty. To trzy rzeczy, na które klienci powinni zwrócić uwagę, podchodząc do tego typu rozwiązań. Dzisiejszy rynek wymusza taką właśnie strategię działania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200