Fortinet: Firmy muszą być cyberświadome

W dobie cyberzagrożeń wpływających na utrzymanie ciągłości biznesowej organizacji, ważne jest szybkie zidentyfikowanie „gorących” miejsc i zneutralizowanie problemu.

Cyberataki mogą poważnie wpłynąć na biznes firm. Według raportu Verizon, globalnie ponad połowa firm ucierpiała wskutek takich ataków. Jak zauważył podczas konferencji Semafor 2017 Robert Dąbrowski, SE Manager, Fortinet, mniejsze firmy, które nie mają zaplecza technicznego, po takim incydencie mogą wręcz zniknąć.

Ważne jest więc przede wszystkim budowanie cyberświadomości w organizacjach. Według Roberta Dąbrowskiego firmy powinny zidentyfikować, jakie ma cele biznesowe i jakie czynniki czy narzędzie mają istotny wpływ na potrzymanie ważnych procesów biznesowych. Mogą to być serwery, aplikacje, być może routery. Być może to właśnie któryś z nich jest dotknięty jakimś nietypowym zachowaniem i zagraża biznesowi? – zastanawiał się menedżer Fortinet.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

Badania pokazują, że średnio w firmach wykrycie, że miał miejsce zagrażający firmie incydent lub już wyrządził jakaś szkodę, zajmuje 256 dni. Dlatego istotne jest posiadanie szybkiej informacji dotyczącej wydajności, performance i bezpieczeństwa sieci, która ciągle rozrasta się, posiadając coraz więcej urządzeń autonomicznych, niemalże na stałe związanych z użytkownikami.

Robert Dąbrowski podczas swojego wystąpienia przedstawił platformę FortiSIEM, unikalne rozwiązanie do zarządzania bezpieczeństwem. Ta skalowalna platforma wykrywa zagrożenia i analizuje infrastrukturę w czasie rzeczywistym, wspomagając i chroniąc procesy biznesowe organizacji. Co ciekawe, FortiSIEM może być doskonalony pod kątem współpracy z wieloma rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200