Rzeczywista wirtualność: prognozy i zastosowania praktyczne

Rzeczywista wirtualność: prognozy i zastosowania praktyczne

Wirtualna rzeczywistość (VR) wkracza ze sfery rozrywki do zastosowań praktycznych. Czym różni się od rzeczywistości rozszerzonej (AR) i czy możliwa jest wirtualność rzeczywista?

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!
Międzynarodowe Targi Poznańskie usprawniają zarządzanie dzięki IFS APPLICATIONS

Międzynarodowe Targi Poznańskie usprawniają zarządzanie dzięki IFS APPLICATIONS

Firma Międzynarodowe Targi Poznańskie, lider przemysłu targowego w Polsce, usprawniła zarządzanie operacyjne dzięki aktualizacji systemu IFS Applications do nowej wersji.

PESA usprawnia produkcję i modernizację pojazdów szynowych, wdrażając IFS APPLICATIONS

PESA usprawnia produkcję i modernizację pojazdów szynowych, wdrażając IFS APPLICATIONS

PESA Bydgoszcz SA, specjalizująca się w produkcji, modernizacji i serwisie pojazdów szynowych, wdrożyła system IFS Applications 8 w celu usprawnienia kluczowych procesów biznesowych w obszarze finansów, produkcji, dystrybucji, remontów oraz usług serwisowych.

IFS APPLICATIONS™ wspomaga procesy biznesowe w grupie Paradyż

IFS APPLICATIONS™ wspomaga procesy biznesowe w grupie Paradyż

Marka Paradyż jest znana na rynku od roku 1989. Płytki ceramiczne wytwarzane w pięciu zakładach produkcyjnych znajdują uznanie klientów w Polsce i prawie 40 krajach świata. Od roku 2003 procesy biznesowe realizowane w Grupie Paradyż wspiera system IFS Applications™.

Konferencja IDC (International Data Corporation) Predictions 2017 (w lutym, m.in. w Warszawie) wskazuje dziewięć kluczowych obszarów prognostycznych do roku 2020: usługi chmurowe (cloud services), systemy kognitywne (cognitive systems), internet przedmiotów IoT (Internet of Things), drukowanie 3D (3D printing), media społecznościowe (social media), mobilność (mobility), robotyka (robotics), rzeczywistość wirtualna/rozszerzona VR/AR (virtual reality/augmented reality).

Dwa ostatnie terminy nasuwają pytanie o różnice między nimi. Można odwołać się przy tym do plastycznych przykładów pokazanych w znanych filmach. Nieprzypadkowo istnieje bowiem związek między ideami, które najpierw pojawiają się w dziełach artystycznych, stając się następnie natchnieniem dla technologów. Podczas kręcenia filmu „Raport mniejszości” w roku 2002, reżyser Steven Spielberg zatrudnił konsultanta MIT, który później podjął pracę w firmie Microsoft nad projektem MS Surface – komputer w postaci interaktywnego stołu pojawił się na rynku w roku 2008 (od roku 2012 pod nazwą PixelSense).

Tak więc „prototyp” AR, zwanej także rzeczywistością wzbogaconą, można dostrzec w „Terminatorze” (1984 r.). Tytułowy android odbiera ciągły strumień informacji z otoczenia, np. możliwe jest automatyczne skanowanie rozmiarów ubrań przechodniów. Słynne zdanie wypowiedziane przez „Arnolda Schwarzeneggera „I’ll be back“ okazało się prorocze: dziś aplikacje pokazane w filmie wracają w postaci coraz powszechniejszych zastosowań.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do dalszej części artykułu podaj adres e-mail

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.