Niedocenione maszynowe uczenie

Jak wynika z danych IDC, w najbliższych latach uczenie maszynowe będzie odgrywało coraz większą rolę w strategii rozwoju biznesu. Firma prognozuje, że w 2020 r. wydatki przedsiębiorstw związane z implementacją machine learning i sztucznej inteligencji wyniosą aż 47 miliardów USD. Oznacza to ponad pięciokrotny wzrost w stosunku do 2016 r., kiedy to na rozwiązania tej klasy wydano 8 miliardów USD.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!
DevOps, czyli dobre maniery w IT

DevOps, czyli dobre maniery w IT

Jest taka idea, która z roku na rok nabiera rozpędu i zyskuje na popularności – eksperci oceniają, że w tym roku opuści swoją niszę i „rozleje się” po największych światowych przedsiębiorstwach. Nie jest technologią, ale opisuje, jak skutecznie się nią posługiwać, by osiągać...

Na początek powiedzmy sobie, czym jest maszynowe uczenie. To metoda polegająca samouczenia się maszyn w oparciu o analizę danych i odnajdywanie zawartych w nich wzorców. Dzięki algorytmom machine learning komputery mogą samodzielnie analizować dane oraz automatycznie tworzyć i dostosowywać modele w celu samodoskonalenia i nabywania nowej wiedzy, potrzebnej do rozwiązania zadanego problemu.

Pomimo zaprezentowanych na początku prognoz i mimo oczywistych korzyści, wynikających ze stosowania uczenia maszynowego, jedynie 20% przedsiębiorstw rozumie, w jaki sposób ta technologia może wpłynąć na ich rozwój.

Potwierdzają to również wyniki badania przeprowadzonego przez lidera rynku analityki biznesowej, firmę SAS, według których 28% respondentów już wykorzystuje tę technologię, a 30% planuje w ciągu najbliższych 3 lat wykorzystać uczenie maszynowe w projektach związanych na przykład z cyberbezpieczeństwem.

Badanie SAS pokazuje, że większość firm (68%) postrzega machine learning jako istotny trend technologiczny. Respondenci docenili wpływ uczenia maszynowego na wzrost poziomu cyberbezpieczeństwa (39% wskazań), podejmowanie bardziej trafnych decyzji w oparciu o dane (37%) czy poprawę jakości obsługi klienta (35%).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.