Sztuczna inteligencja w bankowości

Banki są dziś pod ogromną presją technologiczną, którą wytwarzają spółki sektora fintech. Strategią starych graczy jest coraz częściej próba skokowej ucieczki do przodu. Ma im w tym pomóc wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!
Nowoczesne rozwiązania Lenovo w sektorze finansów i bankowości

Nowoczesne rozwiązania Lenovo w sektorze finansów i bankowości

Współczesny klient jest bardzo wymagający: od firmy, która świadczy mu płatne usługi lub sprzedaje produkty, oczekuje obsługi najwyższej jakości. Dotyczy to również branży bankowej i finansowej, która niezadowolenie użytkownika może odczuć najdotkliwiej – tracąc jego zaufanie i...

Czasy pierwszych lat zeszłej dekady, kiedy to banki miały ogromne przychody z pożyczek i kredytów, a regulacje nie były zbyt ścisłe, już minęły. Nowe przepisy nałożyły obostrzenia na cały sektor i wymusiły kosztowne działania dostosowawcze, a nowi konkurenci, takie jak przedsiębiorstwa płatnicze typu PayPal czy fundusze inwestycyjne pokroju Wealthfront odbierają bankom klientów, o których te doniedawna nie musiały walczyć.

Sztuczna inteligencja może się okazać tym, czego banki potrzebują, aby polepszyć swoją pozycję wśród nowych konkurentów z sektora fintech. W sektorze, którego istotną częścią są kontakty międzyludzkie, rozpoczęły się zmiany w kwestii podejścia do obsługi klienta. Usługami o wysokiej wartości zajmują się bezpośrednio profesjonaliści zatrudniani przez bank, a sprawy prostsze, takie jak zakładanie kont czy udzielanie pożyczek zaczynają być kierowane w stronę samoobsługi, również za pomocą sztucznej inteligencji, AI (Artificial Intelligence).

Trzy banki: Capital One, RBS i TD Bank, mają już za sobą etap pierwszych prób ze sztuczną inteligencją na rynku amerykańskim. Jakie wnioski płyną z tych doświadczeń?

Głosowy bot w Capital One

W marcu 2016 r. Capital One we współpracy z Amazonem uruchomiło nowego chatbota, nazwanego Alexa. „Byliśmy pierwszym bankiem, który skorzystał z platformy Amazon Echo. Dotychczas jesteśmy bardzo zadowoleni z aktywności użytkowników” – entuzjazmuje się Ken Dodelin, wiceprezes działu developmentu produktów cyfrowych w Capital One.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do dalszej części artykułu podaj adres e-mail

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.