Powstał Stream – YouTube dla przedsiębiorstw

Microsoft zaprezentował wczoraj nową usługę oferującą podobne możliwości co YouTube, ale adresowaną nie do indywidualnych użytkowników, ale do firm. To rozwiązanie (dostępne obecnie w wersji beta, czyli do testowania) noszące nazwę Stream.

Dzięki usłudze Stream pracownicy firm mogą wymieniać między sobą informacje - oraz generalnie prowadzić biznesową działalność – nagrywając filmy i następnie udostępniając je innym osobom za pośrednictwem specjalnego portalu.

Po wejściu na obsługiwany przez chmurową platformę Azure Media Services portal Stream (jak to zrobić, czytaj tutaj) - użytkownik musi zalogować się, po czym może oglądać umieszczone na nim treści wideo przygotowane przez inne osoby. Może też przeglądać umieszczone tam treści wykorzystując do tego celu filtry czy generalnie korzystać z tych samych opcji, jakie oferuje konsumencka usługa YouTube.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI

Może też oczywiście tworzyć własne treści wideo i umieszczać je na portalu, wykorzystując do tego celu znaną technologię przeciągania myszą plików (drag and drop). Może również dodawać do nich opisy, tak aby słabo słyszące osoby mogły wiedzieć jakie treści niesie ze sobą dana prezentacja.

Na razie nie wiadomo jaką politykę cenową zastosuje Microsoft po wprowadzeniu do oferty komercyjnej wersji rozwiązania. Być może będzie to model podobny do tego, jaki Microsoft stosuje w przypadku takich usług jak PowerApps czy Power BI. Oznacza to, że wersja podstawowa będzie bezpłatna, ale oferować będzie tylko podstawowe funkcjonalności. Użytkownicy chcący skorzystać z bardziej zaawansowanych opcji, będą musieli za nie zapłacić.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200