IBM będzie pisać biznesowe aplikacje adresowane do Surface Pro

Biznesowy tablet Surface (Surface Pro) przynosi firmie Microsoft znaczące zyski. Ocenia się, że przychody korporacji ze sprzedaży tego urządzenia wynoszą każdego kwartału ok. 1 mld USD. Dlatego Microsoft nawiązał ostatnio współpracę z IBM, który będzie tworzyć biznesowe aplikacje przeznaczone dla tego tabletu.

Surface Pro cieszy się tak dużym powodzeniem, że Microsoft zdecydował się udostępniać go firmom w postaci usługi, wzbogacając ofertę o rozwiązania noszące nazwę Surface as a Service. Dla IBM jest to również ważne porozumienie, które można porównać do tego, które korporacja zawarła w zeszłym roku z firmą Apple. Przewiduje ono, że Apple zajmie się tworzeniem biznesowych aplikacji, które użytkownicy mogą uruchamiać na smartfonach iPhones i tabletach iPads.

Tablet Surface Pro pracuje na tyle wydajnie i wspiera taki zestaw funkcjonalności, że jest więcej niż pewne iż IBM skoncentruje swoją uwagę na bardziej wymagających aplikacjach biznesowych, takich które analizują dane pozwalając ustalać strategię działania nawet dla dużych firm.

Zobacz również:

  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt
  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • Technologia AI firmy Google zostanie wprowadzona do iPhone’ów

Na koniec warto przypomnieć, że Microsoft produkuje też konsumencką wersję tabletu Surface – to urządzenie noszące nazwę Surface 3. Firma poinformowała jednak niedawno, że tablet ten będzie produkowany tylko do końca tego roku. Niektórzy spekulują, że Microsoft pracuje jednak nad kolejną wersją tego tabletu i może się jednak okazać w pewnym momencie, że do ich rąk trafi jednak urządzenie noszące nazwę Surface 4. Czas pokaże, jakie są prawdziwe plany Microsoftu dotyczące tego komputera.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200