Avast przejmuje AVG

Avast Software zgodził się kupić za 1,3 mld USD swojego głównego rywala na rynku bezpłatnego oprogramowania antywirusowego, czyli AVG. Jeśli transakcja dojdzie do skutku Avast uzyska dostęp do ponad 400 mln komputerów, na których użytkownicy zainstalowali oprogramowanie antywirusowe stworzone przez obie firmy. Umowa przewiduje, że Avast zapłaci całą kwotę w gotówce.

Avast uzyska też dostęp do mobilnej technologii Zen, której twórcą jest AVG. Pozwala ona kontrolować wszystkie urządzenia zainstalowane w domu z poziomu jednej konsoli zarządzania.

Flagowym produktem firmy AVG jest bezpłatne oprogramowanie antywirusowe, które jest dostępne w wersjach dla urządzeń Windows, Macs i Android. Firma ma też w ofercie wersję komercyjną oprogramowania, które wspiera szereg dodatkowych opcji i jest chętnie kupowane przez firmy z sektora SMB (mały i średni biznes). Przychody firmy AVD ze sprzedaży obu tych produktów zamknęły się w ostatnim kwartale kwotą 105 mln USD.

Zobacz również:

  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną

Dwie trzecie tej kwoty przypada na oprogramowanie antywirusowe instalowane na pecetach. Transakcja musi być jeszcze zaakceptowana przez zarządy obu firm oraz urząd antymonopolowy. Analitycy uważają, że zarządy raczej nie zgłoszą sprzeciwu, ale z urzędem antymonopolowym może być różnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200