Microsoft podjął zaskakującą decyzję – przejmuje serwis LinkedIn

Ta wiadomość wzbudziła w świecie IT zrozumiałe zainteresowanie i masę komentarzy. Microsoft podjął decyzję o zakupie firmy LinkedIn – działający od 2003 roku globalny serwis społecznościowy nastawiony na obsługę biznesu. Analitycy zastanawiają się teraz, dlaczego Microsoft zdecydował się na taki krok i co to oznacza dla biznesu.

Firma rozwija się cały czas bardzo dynamicznie o czym świadczy fakt, że jej przychody wzrosły ostatnio – porównując rok do roku – aż o 20%. Można zaryzykować stwierdzenie, że biznes nie może się obecnie właściwie obejść bez tej usługi. Jest to dla niego podstawowe narzędzie rekrutacji i znajdywania nowych klientów, omawiania swoich projektów za pośrednictwem komunikatorów i udostępniania o sobie wiadomości szerokiej publiczności.

Warto przypomnieć, że dwa lata temu Microsoft przejął inną firmę mającą podobny profil. Chodzi o korporację Yammer, którą MIcrosoft kupił wtedy za kwotę 1,2 mld USD. Jednak Yammer działa inaczej niż LinkedIn. Udostępnia swoje usługi w ramach zamkniętych sieci społecznościowych, podczas gdy LinkedIn działa na globalnym rynku biznesowym.

Zobacz również:

  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
  • Były programista Microsoftu: wydajność Windows 11 jest "komicznie zła" nawet na potężnym PC

Rejestrując się w usłudze Yammer użytkownik musi podać swoje korporacyjne konto pocztowe. W przypadku usługi LinkedIn może to być dowolne konto. Stąd wniosek, że Microsoft postawił na globalne, ogólnodostępne portale społecznościowe świadczące swe usługi firmom. Może to oznaczać – ale nie musi, gdyż MIcrosoft może się też mylić – że portale takie będą się dalej dynamicznie rozwijać.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200