Time2Market: zadania dla IT

Zmiany w firmach następują w coraz większym tempie, a szefowie informatyki uważają szybkość działania za swój priorytet – wynika z globalnego badania Harvey Nash CIO Survey 2015 przeprowadzonego we współpracy z KPMG. Nastawienie na szybkość to pochodna transformacji cyfrowej modyfikującej modele biznesowe firm.

Pojawia się pytanie: jak osiągnąć w IT taką szybkość działania? Temu zagadnieniu poświęcone będą całodniowe, nieodpłatne warsztaty BIG SPEED IT, realizowane w ramach cyklu „Strategie przebudowy i doskonalenia modeli działania organizacji IT”, które 21 czerwca organizuje Zakład Zarządzania IT SGH, kierowany przez prof. Andrzeja Sobczaka.

Przedstawiciele takich firm jak Adidas, BZ WBK, Orange, GE BHP, AXA, TVN, BGK, Activision Blizzard przedstawią swoje doświadczenia, jak przyspieszyć Time2Market w IT.

Podczas tego spotkania zostaną poruszone zagadnienia z trzech obszarów:

• Współpraca IT-biznes (analiza biznesowa, budowanie relacji IT-biznes)

• Zarządzanie architekturą korporacyjną/IT

• Proces wytwórczy i projektowy (Agile, DevOps, Continuous Software Development).

– Zestawienie tych tematów na jednym spotkaniu nie jest przypadkowe – mówi prof. Andrzej Sobczak. – Uważamy bowiem, że szczególnie te aspekty zarządzania IT powinny być ze sobą skoordynowane, aby udało się skrócić Time-2-Market w świecie IT.

Prelekcje na warsztaty przygotowali między innymi:

• Emil Andryszczyk – p.o. dyrektora Departamentu Organizacji w Banku Gospodarstwa Krajowego, który opowie jak wdrażać centralny system bankowy z wykorzystaniem podejścia zwinnego;

• Paweł Bartusch – dyrektor Działu Planowania i Rozwoju Banku BPH, który omówi możliwości wykorzystania koncepcję DevOps do skracania Time2Market w świecie finansów;

• Karol Piąsta – architekt korporacyjny w Grupie Adidas, który zaprezentuje transformację modelu operacyjnego firmy (z wykorzystaniem elementów architektonicznych), nakierowaną na skrócenie Time2Market;

• Dariusz Kornacki – Business Area IT Advisor Division Manager w Orange Polska oraz Paweł Szczerba – Head of IT Demand and Delivery Unit for B2C Sales & CC w Orange Polska, którzy przedstawią powody niepowodzeń skracania Time2Market w organizacji;

• Michał Mroczek – kierownik Wydziału Analizy Biznesowej w AXA Polska, który przedstawi sposoby wykorzystania elementów koncepcji lean przy skracaniu Time2Market;

• Andrzej Sobczak – kierownik Zakładu Zarządzania IT w SGH opowie, jak zmiana perspektywy pomiaru czasu (z Time2Market na Time2Value) może pomóc przy realizacji programów transformacji IT;

• Piotr Szwed – DevOps Specialist w Activision zaprezentuje technologie stosowane przez m.in. Google, Facebook, czy Twitter do skracania Time2Market;

• Marcin Tyrański – kierownik Sekcji Projektowania Rozwiązań w T-Mobile Polska omówi wpływ architektury rozwiązań na Time2Market organizacji

• Ewa Zaleska – menedżer ds. zarządzania architekturą biznesową w Banku Zachodnim WBK, która zaprezentuje rolę architektury biznesowej w skracaniu Time2Market.

Dodatkowo prof. Andrzej Sobczak omówi wyniki prowadzonego obecnie badania dotyczącego przebiegu transformacji IT w polskich firmach (ankietę można znaleźć tutaj). Celem badania jest określenie:

  • czy i w jakim zakresie realizowane są przedsięwzięcia transformacyjne w obszarze IT w Polsce;
  • jakie wyzwania występują przy realizacji przedsięwzięć transformacyjnych w obszarze IT;
  • jakie elementy mogą pomóc w realizacji transformacji IT.

Organizatorzy zakładają mocno interaktywną formułę spotkania.

Nieodpłatna rejestracja i wszystkie szczegóły dostępne są na stronie bigspeedit.pl.

Computerworld objął to spotkanie patronatem medialnym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200