Google zainwestuje mocno w AI
- Janusz Chustecki,
- 02.05.2016, godz. 09:19
Korporacja zamierza postawić w najbliższej przyszłości na technologie z obszaru AI (sztuczna inteligencja), co zapowiedziała ustami swojego CEO (Sundar Pichai). Powiedział on, że Google w związku z tym zmieni swoje marketingowe zawołanie „mobile-first” (po pierwsze mobilność) na „A.I.-first” (po pierwsze sztuczna inteligencja).
W corocznym orędziu kierowanych do współudziałowców korporacji, Sundar Pichai powiedział iż Google będzie intensywnie rozwijać technologie AI, kładąc szczególny nacisk na rozwiązania z obszaru maszynowego uczenia.
Jeśli chodzi o aplikacje, które będą bazować na takich rozwiązaniach, Sundar Pichai wymienia wyszukiwarki reagujące na głos, automatyczne translatory mowy, narzędzia do analizowania i rozpoznawania grafiki czy inteligentne filtry wykrywające spamy.
Zobacz również:
- Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
- Oficjalna premiera modelu Llama 3
- Sztuczna inteligencja od Apple wymagać może nowych procesorów
Korporacja ma tym obszarze duże osiągnięcia. Warto tu przypomnieć, że opracowana przez nią sztuczna inteligencja stanęło do walki z człowiekiem, rozgrywając z nim na początku tego roku mecz w Go. To wyjątkowo wymagająca gra planszowa, równie skomplikowana jak szachy. Program który pokonał w tej rozgrywce mistrza świata w Go (Lee Se-dol) nosi nazwę AlphaGo.
Google chce połączyć stare firmowe zawołanie „mobile-first” z nowym „A.I.-first” i stworzyć inteligentny smartfon. Dlatego nawiązał współpracę z firmą Movidius i zamierza stworzyć wspólnie z nią smartfony kolejnej generacji wspierające technologie AI, które będą rozpoznawać w inteligentny sposób wyświetlaną przez nie grafikę. Będzie to możliwe za sprawą układów scalonych produkowanych przez firmę Movidius, które w połączeniu oprogramowaniem Google będą oferować takie możliwości.
Smartfony będą zawierać produkowany przez firmę Movidius układ scalony MA2450, który wspiera technologię „machine learning”. Dzięki niej smartfon może się „uczyć” i nabywać z czasem nową wiedzę, która pozwoli świadczyć użytkownikowi kolejne, inteligentne usługi.