5 sposobów na motywację ekspertów IT według analityka

Materiał promocyjny Brak sensu zabija motywację. Gasi iskrę w oku. Tworzenie dzieła napełniającego dumą zamienia na przetrwanie 8 godzin w pracy. Widziałam w czasie studiów audytoria wypełnione pasjonatami informatyki, dla których temat projektu stanowił jedynie tło.

Brak sensu zabija motywację. Gasi iskrę w oku. Tworzenie dzieła napełniającego dumą zamienia na przetrwanie 8 godzin w pracy. Widziałam w czasie studiów audytoria wypełnione pasjonatami informatyki, dla których temat projektu stanowił jedynie tło.

Najcenniejsze było odkrywanie technologii i nowych języków programowania. Samo poznawanie, do czego zdolne są te wirtualne narzędzia, zabierało przyszłych inżynierów oprogramowania i architektów w mentalną podróż ich życia. Jednak po latach powtarzania podobnych zadań przestawały być one wyzwaniem. Eksperci oprogramowania z czasem poszukują sensu na inne sposoby. Opanowali wirtualny świat. Czas, by za pomocą zdobytych narzędzi oraz umiejętności zacząć zmieniać również ten rzeczywisty. Ze wsparciem nadciągają analitycy biznesowi.

Zgodność ze strategią

Zadowolenie z pracy wzrasta adekwatnie do odczuwanego wpływu na tworzenie doniosłych efektów. Zapał gaśnie, gdy nie wiesz, czy Twoja praca służy wyższym celom. Świadomość, że Twoje wyniki przyczynią się do rozwoju firmy, podsyca błysk w oku. Starasz się bardziej, bo oto jesteś częścią czegoś większego.

Od górnolotnych wizji i długofalowych strategii daleko do codziennych zadań. Analityk dzięki właściwym narzędziom wspiera kierowników, dyrektorów i zarządy w przechodzeniu od kierunków rozwoju organizacji do celów projektów, w których bezpośrednio pracują specjaliści. Poświęcenie czasu na staranne zdefiniowanie projektu zmienia jego postrzeganie przez specjalistów i istotnie wpływa na osiągane wyniki.

Wartość dla klienta

Włożyłeś serce, wylałeś pot i łzy, przygotowując majstersztyk w kodzie? Twoi ludzie dawali z siebie wszystko, a klient jednak nie będzie tego używał? Niezmiernie trudno jest pozostawać najlepszym w swojej dziedzinie i jednocześnie dbać o inne czynniki w projekcie. Jest jednak ktoś, kto szczególnie troszczy się o zachowanie właściwego kierunku – zadowolenia klienta. Analityk rozumie potrzeby, proponuje MVP (minimalny wartościowy produkt) i szereguje funkcje według ich znaczenia dla sukcesu projektu. Współpracuje ze sprzedawcami, właścicielami produktów, kierownikami projektów. Odbiorca otrzymuje w pierwszej kolejności to, co sprawia, że jego klienci są zadowoleni, skuteczniej obługiwani, jego biznes rośnie. Entuzjastyczne przyjęcie Twojego rozwiązania przez 110 linii lotniczych z pewnością uprzyjemnia dzień i nadaje sens pracy.

Przepływ informacji

Doniosłe zmiany wymagają zainwestowania znacznych zasobów. Rozmiary projektów potrafią napawać zdumieniem i podziwem, że mimo swojej wielkości zmierzają we właściwym kierunku. W potężnych, wieloletnich inicjatywach droga od jednego do drugiego faktu wymaga zaangażowania wielu osób i pochłania mnóstwo czasu. Nietrudno się w tym zagubić. Analityk, rozumiejąc biznes i mając bieżący kontakt z budującymi rozwiązanie, nie traci z oczu ani celu, ani gruntu. Spieszy z właściwą informacją tam, gdzie jej brak.

Wysoka jakość

Potrzeba uznania to nie tylko zewnętrzne docenienie. Chcesz także móc sam przed sobą przyznać, że to, w co wkładasz swoją pracę, jest po prostu dobre. Analityk rozpoczyna cały proces tworzenia oprogramowania. Błędy niezrozumienia potrzeb, niewłaściwych założeń lub braku precyzji wymagań kładą się cieniem na dalszej pracy. Tu zaczyna się jakość. Od zadbania u podstaw, by to, co pojawi się jako efekt, wzorowo spełniało swoje zadanie.

Jakość to nie kaprys, a konieczność. Problemy z oprogramowaniem w 0,1% europejskich lotów mogą skutkować 30 awariami lub wypadkami dziennie! Jakość to ogromna odpowiedzialność i oznaka niebywałego kunsztu.

Branża ma znaczenie

5 sposobów na motywację ekspertów IT według analityka

Nasze aktualne oferty pracy

Najgłębszy sens emanuje z dostarczanej oprogramowaniem wartości dzięki zrozumieniu branży – jej wyzwań, złożoności, faktycznie stosowanych rozwiązań. Wspaniale, gdy masz świadomość, że samolotem, którego loty planujesz, leciały miliony pasażerów, a wsród nich największe sławy tego świata i dzięki Tobie bezpiecznie ominęły burzę śnieżną czy wybuchający wulkan. Poprawiłeś dziś o 15.30 funkcję, której działanie odczują tysiące ludzi. Analityk, stojąc jedną nogą w intrygującym świecie biznesu, drugą w IT, dokładnie rozumie zastosowanie każdego elementu systemu. Zaraża się fascynacją tematem od prowadzących w nim biznes i ekspertów dziedzinowych. Przekazuje tego bakcyla dalej do zespołów, którym otwierają się oczy na to, jak istotne dzieła tworzą, jak wiele od nich zależy. Najbardziej budujący widok? Tworzone przez Ciebie oprogramowanie w kokpicie pilota, które widzisz, wchodząc do samolotu, lecąc na wakacje... bezcenne.

Więcej informacji o firmie Lufthansa Systems Poland znajdziesz na stronie: www.LHsystems.pl

Informacje o firmie Lufthansa Systems dostępne są na stronie: www.lhsystems.com


Hanna Wesołowska, Analityk biznesowy w Lufthansa Systems Poland

Członek zarządu IIBA WPC (International Institute of Business Analysis Warsaw Poland Chapter) ds. edukacji i rozwoju zawodowego. Autorka artykułów w magazynach branżowych. Prowadzi zajęcia na uczelniach, prezentacje na konferencjach oraz bloga o analizie biznesowej.