Dane bez tajemnic - czyli najnowsze trendy w rozwoju Business Intelligence

Metamorfoza jaką przechodzą systemy BI jest ogromna. Zaawansowana wizualizacja, wirtualizacja danych i przetwarzanie in-memory to już standard w rozwiązaniach analitycznych.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!
Biuro Podróży Itaka stawia na BI in-memory

Biuro Podróży Itaka stawia na BI in-memory

O wyborze rozwiązania QlikView (BI in-memory) zadecydowała m.in. ogromna moc obliczeniowa, elastyczność, niskie wymagania sprzętowe oraz jego niezwykła intuicyjność. Po pięciu dniach szkolenia w firmie Hogart i bez posiadania zaawansowanej wiedzy potrafiliśmy wykonać wdrożenie...

QlikView dla Schneider Electric – zaiskrzyło od razu

QlikView dla Schneider Electric – zaiskrzyło od razu

Schneider Electric wziął udział w projekcie „Seeing is Beliving”, a następnie wdrożył rozwiązania QlikView w dziale IT. To zapoczątkowało dalsze rozszerzanie funkcjonalności i zastosowania platformy Business Intelligence w innych działach. Dzięki QlikView czas przygotowania...

QlikView dla Vistula Group - szyte na miarę

QlikView dla Vistula Group - szyte na miarę

Po fuzji z Wólczanką i przejęciu Galerii Centrum, w Vistula Group zapadła decyzja o wyborze rozwiązania do zbudowania hurtowni danych. Z biznesowego punktu widzenia to rozwiązanie nie do końca się sprawdziło, z uwagi na brak elastyczności i wymóg cotygodniowego backupu kostek danych. W...

Od kilku lat ciągle rośnie liczba źródeł danych, które firmy muszą analizować w procesach decyzyjnych. Jak twierdzi Salesforce w badaniu „State of Analytics 2015” w ciągu najbliższych 5 lat ich liczba zwiększy się o ponad 80%. Z tak olbrzymiej ilości danych nie da się wyciągnąć najważniejszych informacji bez pomocy zaawansowanych narzędzi IT, dlatego zainteresowanie rozwiązaniami analitycznymi będzie rosło.

Analityka biznesowa to dziś niewątpliwie jeden z najważniejszych elementów firmowej strategii. Wyniki przedsiębiorstw uzależnione są m.in. od zakresu i sposobu jej wykorzystania. Jak podaje Salesforce w badaniu „State od Analytics 2015” najlepiej rozwijające się organizacje znacznie częściej i szerzej wykorzystują Business Intelligence i deklarują (aż 6 razy częściej od pozostałe firmy) chęć zainwestowania jeszcze większych środków w rozwiązania BI. W tym roku przeznaczą na ten cel nawet ponad 50% środków więcej niż w poprzednim.

Rynek Business Intelligence jest już dojrzały. Większość organizacji, które potrzebowały podstawowych funkcjonalności systemów BI już je wdrożyły. Teraz szukają rozwiązania zaawansowanych problemów i ich oczekiwania są coraz większe. Nowoczesne BI są w stanie im sprostać.

Obecne systemy BI to już nie te same narzędzia, jakimi przedsiębiorstwa posługiwały się jeszcze kilka lat temu. Ulęgają one w ostatnim czasie znacznej metamorfozie zmierzając w stronę technologii mobilnych, zaawansowanej wizualizacji danych oraz przetwarzania in-memory. Ponadto użytkownicy oczekują od dostawców prostych i przejrzystych interfejsów, a także samodzielnej analizy zgodnie z trendem self-service. - Popularyzacja wykorzystania narzędzi BI w przedsiębiorstwach do dostarczania informacji zarządczej zarówno na poziomie strategicznym, jak i taktycznym przekłada się na wzrost zainteresowania narzędziami i architekturami wspierającymi modele samoobsługowe. Idea ta polega na udostępnieniu narzędzi oraz danych możliwie szerokiej grupie pracowników oraz takie przeprowadzenie wdrożenia, aby każdy potrafił samodzielnie opracowywać analizy i raporty pozwalające mu na podejmowanie lepszych, opartych o fakty, decyzji - mówi Patryk Choroś, Principal Business Solutions Manager, SAS Institute Polska.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do dalszej części artykułu podaj adres e-mail

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.