Cyberataki wpływają na reputację firm. Wiemy ile kosztuje jej odzyskanie
- 07.01.2016, godz. 22:19
Utrata reputacji przez firmę w wyniku cyberataku skutkuje poniesieniem przez nią dużych strat. Dodatkowo musi ona zainwestować w odzyskanie dobrego imienia.
Zaufanie klientów to element, o który szczególnie powinny dbać firmy. Nie stosując odpowiednich zabezpieczeń mogą je bowiem szybko stracić w wyniku cyberataków skutkujących naruszeniem bezpieczeństwa informacji. Zagadnieniem tym zajęły się firmy Kaspersky Lab i B2B International, które przeprowadziły w 2015 roku badanie na grupie 5 500 specjalistów IT z 26 państw na całym świecie. Z opublikowanego na podstawie zebranych odpowiedzi raportu wynika m.in, że:
- ponad połowa firm uważa, iż incydenty naruszenia bezpieczeństwa informacji, jakich doświadczyły w 2015 roku, miały negatywny wpływ na ich reputację
- średni koszt uszczerbku dla marki (kwota, jaką firma musi wydać, aby przywrócić swoje dobre imię) na jeden incydent w przypadku małych i średnich firm wynosił ponad 8 000 dolarów
Zobacz również:
- Bezpieczeństwo w chmurze publicznej nadal priorytetowe
- Wbudowana słabość protokołu HTTP/2 wykorzystana do masowych ataków DDoS
- AI - jak dbać o reputację organizacji?
- średni koszt uszczerbku dla marki na jeden incydent w przypadku przedsiębiorstw przekraczał 200 000 dolarów
- według 22% respondentów informacje o incydencie w ich firmie wyciekły do mediów i stały się publiczne
Dowiadujemy się też, że 24% firm, które padły ofiarą cyberataku chcąc przywrócić swoje dobre imię zdecydowało się na skorzystanie z pomocy zewnętrznych konsultantów. Mamy tutaj do czynienia z tendencją wzrostową: w 2013 r. na podobny krok decydowało się o 5% mniej firm.
Pełny raport znajdziecie na stronie Kaspersky Lab.