Pierwsze w Polsce komercyjne wdrożenie Wi-Fi Calling

Ericsson wdrożył w firmie Polkomtel usługę Wi-Fi Calling, która działa w oparciu o fabrycznie wbudowaną w smartfony funkcję Wi-Fi Calling. Ericsson zaprojektował i zintegrował system IMS, który jest bazą dla świadczenia usług VoWiFi oraz VoLTE. Jest to pierwsze uruchomienie komercyjnego Wi-Fi Calling na polskim rynku.

Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Aplikacja wymaga jednorazowego uruchomienia w trakcie którego następuje jej połączenie z wbudowanymi funkcjami telefonu: historii połączeń/SMSów, wbudowanej klawiatury. Po zalogowaniu się do sieci Wi-Fi, wykonywanie połączeń za pomocą Wi-Fi Calling odbywa się w identyczny sposób jak za pomocą sieci komórkowej.

Rozwiązanie zastosowane przez Ericsson oparte jest o standard 3GPP. Nie wymagane jest pobieranie odrębnej aplikacji. Usługa Wi-Fi Calling jest zintegrowana z natywnymi funkcjami telefonu. Połączenia wykonywane za pośrednictwem Wi-Fi Calling znajdą się w historii połączeń, razem z połączeniami wykonywanymi za pośrednictwem sieci komórkowej. W ten sam sposób rozwiązana została kwestia wiadomości tekstowych.

Zobacz również:

  • Ericsson dostarczy komponenty radiowe dla sieci LTE450 w polskiej energetyce

System IMS dostarczony przez firmę Ericsson umożliwi w przyszłości uruchomienie usług VoWiFI, VoLTE, oraz cały zestaw funkcjonalności znanych pod nazwą „rich communication suite”, takich jak czat, przesyłanie plików czy wzbogacanie połączenia głosowego strumieniem danych wideo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200