Pięć trendów kształtujących IT w 2016 r.

Myśląc o przyszłości IT, ale również o teraźniejszości tej branży, łatwo zgubić się szumie informacyjnym tworzonym przez producentów i analityków. Spróbujmy wyłuskać z niego, co faktycznie będzie miało wpływ na przyszły kształt IT.

Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej prenumeraty
elektronicznej magazynu Computerworld!
Usługi chmurowe, in-memory, Hadoop – ewolucja w obszarze analityki danych

Usługi chmurowe, in-memory, Hadoop – ewolucja w obszarze analityki danych

W ankiecie przeprowadzonej w listopadzie 2016 r. udział wzięło 114 dyrektorów i kierowników działów IT. Badanie miało na celu sprawdzenie nastawienia polskich firm i instytucji do wykorzystania wysokowydajnych rozwiązań w obszarze hurtowni danych.

5 kroków do skutecznego wprowadzenia polityki BYOD w firmie

5 kroków do skutecznego wprowadzenia polityki BYOD w firmie

Rynek urządzeń mobilnych rozwija się w tempie błyskawicznym, zmieniając przy okazji rzeczywistość prowadzenia biznesu. Kluczowym zadaniem, przed jakim stoi wielu ekspertów IT jest odpowiednie wykorzystanie tego trendu w środowisku firmowym. W jaki sposób podejść do tematyki wdrażania...

Serwery Lenovo tworzą otwartą i elastyczną podstawę do rozwoju centrum danych

Serwery Lenovo tworzą otwartą i elastyczną podstawę do rozwoju centrum danych

Chmura, analityka biznesowa, mobilność i inne trendy to dla centrów danych na całym świecie wyzwania, z którymi muszą zmierzyć się działy IT. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na serwery x86, które – oferując bardziej wydajne zarządzanie obciążeniami i konsolidację...

Takie terminy i zwroty, jak chmura, Internet Rzeczy (Internet of Things), sztuczna inteligencja (AI, artificial intelligence), Big Data, IT dwóch prędkości (bimodal IT), DevOps, konsumeryzacja czy szara strefa IT (shadow IT) pojawiają się wszędzie w kontekście ewolucji operacyjnej, przez którą musi przejść wiele korporacyjnych działów IT. Dodatkowo, wiele z tych technologii i idei nie jest niczym nowym. Przykładowo, termin konsumeryzacja IT pojawił się mniej więcej w połowie 2004 r. – jest więc o trzy lata starszy od iPhone’a.

Niekiedy potrzeba wiele czasu, zanim jakaś innowacja czy nowa praktyka wejdzie do powszechnego użytku w firmach. Przykładowo, spójrzmy, jak przebiega kariera chmury. Ile czasu trzeba było, aby w końcu rozwiązania cloud zaczęły szybko zyskiwać na popularności wśród firmowych działów IT? Czasem trudno jest zmienić istniejący porządek rzeczy w IT, nawet jeśli sama technologia zmienia się gwałtownie. A nawet jeśli technologia się zmieni, często pojawiają się problemy natury ludzkiej, które trzeba rozwiązać (pomijając kwestie posiadania odpowiednich kompetencji technologicznych).

Posłużymy się jeszcze raz przykładem chmury. Dla działów IT chmura publiczna jest rzeczywiście pewnym odsunięciem się od technologii w porównaniu do tego, jak wygląda utrzymanie lokalnego centrum danych. Obecnie specjaliści IT odpowiadają za infrastrukturę, systemy i aplikacje dostarczane z zewnętrznych chmur, muszą więc bardziej skupiać się na jakości usług, kosztach, kontraktach i integracji.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do dalszej części artykułu podaj adres e-mail

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.