Kanadyjski Montreal wdraża polską geolokalizację

Geolokalizacja oraz mechanizmy marketingu precyzyjnego to nie tylko domena handlu i promocji, ale także potencjalne wsparcie w procesach zarządzania miastem oraz liczne ułatwienia dla jego mieszkańców. Ciekawym przykładem praktycznej realizacji idei Smart City jest wdrożenie Comarchu w kanadyjskim Montrealu.

Zaletami wdrożonych w Montrealu technologii Smart City są m. in. potencjalnie bardzo szeroka gama usług oraz otwartość systemu na różnych partnerów i technologie. Do uczestnictwa w programie mogą zgłaszać się zarówno instytucje publiczne - np. teatry czy biura informacji turystycznej, jak i prywatne przedsiębiorstwa: sklepy, kina, lokale gastronomiczne czy punkty usługowe. Długofalowo o powodzeniu projektu stanowić będzie właśnie ilość partnerów serwisu oraz wachlarz ofert z różnych dziedzin: komunikacji i transportu, rozrywki i wydarzeń kulturalnych, usług, handlu czy e-administracji.

Konstrukcja platformy Smart City

Kluczowym elementem wdrożonej w Montrealu platformy Comarch Smart City jest działająca na podstawie technologii beaconów aplikacja mobilna, posiadająca dwie warstwy: transportową oraz komercyjną. Pierwsza z tych warstw zintegrowana jest z systemami miejskiego transportu; ułatwia poruszanie się po mieście, umożliwiając użytkownikom planowanie tras i czasu przejazdów przy pomocy dostępnych środków transportu publicznego. Zawiera przy tym wszystkie niezbędne w nowoczesnych tego typu aplikacjach funkcje, takie jak: śledzenie zmian w trasach autobusów czy metra, możliwość ustalenia własnej lokalizacji, estymację opóźnień czy informacje na temat ułatwień dla osób niepełnosprawnych.

Zobacz również:

  • AI zmienia światowe aglomeracje
  • Anna Pruska objęła stanowisko prezesa zarządu Comarch

Druga warstwa - komercyjna - skierowana jest do prywatnych podmiotów oraz instytucji działających w mieście. Funkcjonalność ta stanowi rozszerzenie warstwy transportowej, bowiem skojarzone z aplikacją usługi i oferty wyświetlają się kontekstowo na mapie oraz rozwijanej liście. Organizacje, które postawiły włączyć się do programu, uzyskują za pośrednictwem aplikacji dodatkowy kanał dostępu do klienta oraz możliwość prezentowania mu specjalnych, dedykowanych ofert handlowych: promocji, zniżek, dodatkowych produktów itp. Oferty te są kontekstowo dopasowane do czasu i miejsca pobytu klienta, biorą przy tym pod uwagę dostępne za pośrednictwem sieci społecznościowych dane behawioralne oraz preferencje użytkownika.

Otrzymywane przez klientów powiadomienia wewnątrz aplikacji bądź notyfikacje typu push są także narzędziem mogącym wzbogacić ofertę partnerów programu bądź miasta i jego jednostek o mechanizmy tzw. grywalizacji. W takim przypadku klient staje się graczem, na bieżąco informowanym o wyzwaniach w terenie i punktach, jakie będą przyznane za konkretne działania, np. ruch, zrobienie zdjęcia czy inne czynności.

Więcej o zrealizowanym w Montrealu projekcie mówił podczas konferencji Computerworld "Miasto 2.0 - Smart City" Paweł Prokop, wiceprezes i szef Sektora Publicznego Comarch.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200