Technologia u wielkiego restauratora

Skala biznesu i tempo pracy wymusza modernizację architektury IT, żeby umożliwiała lepszą komunikację i zdalne wykonywanie obowiązków.

Czytelnikowi spoza branży gastronomicznej nazwa firmy AmRest nie mówi wiele. Ale jeśli wymienimy marki, którymi firma zarządza, takie jak KFC, Pizza Hut czy Starbucks, to wszystko staje się jasne. W sumie spółka ma w zarządzie 803 restauracje, siedmiu marek i operuje w 12 krajach Europy, Azji i Stanach Zjednoczonych. Od 2005 r. jest też notowana na GPW.

Dążenie do interakcji

Jeśli dodamy jeszcze, że AmRest Holding SE zatrudnia ok. 20 tysięcy pracowników i jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej, to nikt już chyba nie ma wątpliwości tak złożona organizacja wymaga rozwiniętej architektury IT. Jak się okazało wykorzystywana do tej pory infrastruktura stacjonarna nie wystarczała do tego, żeby zarówno pracownicy biur, jak i frontmeni w poszczególnych restauracjach działali sprawnie i efektywnie. Problemem było na przykład to, że żeby pracownik uzyskał bezpieczne połączenie musiał wykonać wiele pracochłonnych czynności i to tylko wtedy, gdy był w placówce firmowej. Ograniczone były też możliwości generowania raportów w popularnych formatach takich jak .pdf.

Zobacz również:

  • Teams nie będzie integralną częścią Windowsa 11

„Szukaliśmy rozwiązania, które całościowo obejmie kwestie operacyjne, architektury IT i jednocześnie pozwoli obniżyć koszty. Dodatkowo zależało nam na tym, żeby wybrana technologia wspierała zaangażowanie pracowników i ułatwiała sprawną interakcję między nimi. Office 365 wypadł w testach najlepiej, oferował też najlepszą integrację z rozwiązaniami od innych dostawców” – mówi Piotr Orłowski, CIO AmRest.

Pod względem operacyjnym nowe rozwiązanie ma poprawić efektywność pracowników, którzy korzystają z przyjaznego, znanego interfejsu. Dzięki temu, że usługa jest w chmurze, pracownicy mogą mieć dostęp do firmowych zasobów i plików z wielu urządzeń, również mobilnych, takich jak tablety i smartfony. To oznacza możliwość pracy praktycznie z każdego miejsca, o dowolnej porze i pozwala bardziej elastycznie zarządzać czasem. Funkcjonalnie Office 365 zastąpi także dotychczasowe rozwiązania on-premise w restauracjach i łączność przez VPN, pozwalając w bezpieczny sposób na bieżąco przesyłać dane i raporty w dogodnych formatach.

„Po przeanalizowaniu dostępnych rozwiązań, Office 365 okazał się być najbardziej przyjazny dla personelu restauracji. Pozwala też łatwiej zarządzać danymi w całej firmie, co pozytywnie wpłynie na szybkość i trafność podejmowanych decyzji biznesowych” – powiedział Mikołaj Grencel, Szef działu infrastruktury IT w AmRest.

Office 365 pomoże również poprawić współpracę w zespołach, dzięki możliwości pracy wielu osób nad jednym dokumentem w czasie rzeczywistym. Ma również pomóc w usprawnieniu komunikacji pomiędzy pracownikami a zespołami, co umożliwią usługi takie jak Yammer czy Sharepoint, które pozwalają stworzyć firmową platformę społecznościową. Celem firmy jest wspieranie kultury dzielenia się wiedzą i dokumentami w całej organizacji.

„Jesteśmy ogromną firmą o dużym rozproszeniu, co niesie za sobą wyzwania w warstwie komunikacji między pracownikami oraz ich zaangażowania w sprawy firmy. Dzięki platformie korzystającej z mechanizmów społecznościowych każdy pracownik będzie miał dostęp do wiedzy i wsparcia od kolegów z całej firmy w przystępnej formie. To, że nowa platforma jest zintegrowana z narzędziami Office 365, ma szansę sprawić, że pracownicy szybko się do niej przekonają i zaczną korzystać z niej w naturalny sposób każdego dnia” – powiedział Paweł Szczepaniak, Menedżer projektu Office365 w IT AmRest.

IT wspiera i zarządza

Wielu korzyści z Office 365 oczekuje również dział IT. Nowe rozwiązanie pozwoli uprościć architekturę IT i skonsolidować istniejące zasoby. Kompleksowość usługi oraz model chmurowy pozwalają zapewnić bezpieczeństwo połączeń i wrażliwych danych, co oznacza możliwość rezygnacji z dotychczasowych rozwiązań typu VPN czy antywirusy i antyspam. Jednocześnie jest łatwo skalowalne i oferuje integrację zarówno z technologiami Microsoft, jak i innych dostawców. Te możliwości spowodują większą sprawność i oszczędności.

„Microsoft przykłada ogromną wagę do zgodności swoich usług chmurowych z przepisami Unii Europejskiej i nie tylko, co daje nam pewność, że stosowane rozwiązanie jest możliwie bezpieczne i zgodne z naszym otoczeniem legislacyjnym” – dodał Piotr Orłowski. Jego zdaniem przejście na model usługowy Office 365 i jego szerokie możliwości stają się motorem zmian w dziale. „IT staje się naturalnym elementem codziennego funkcjonowania każdego pracownika w firmie, tak samo jak prąd czy woda. Dla naszego zespołu oznacza to, że przestajemy być jedynie centrum wsparcia, a stajemy się inicjatorami i zarządcami kluczowego biznesowo obszaru działania ogromnego przedsiębiorstwa”. – precyzuje dyrektor Orłowski.

Wdrożenie Office 365 w AmRest zostało przeprowadzone przez konsultantów Microsoft Services.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200