Samsung potwierdza problem z obracaniem ekranu w Galaxy S6 Edge

Samsung przyznał, że w niektórych smartphone’ach Galaxy S6 Edge może występować problem z poprawnym działaniem funkcji automatycznego obracania ekranu, która powinna uaktywnić się przy zmianie położenia urządzenia.

Przedstawiciele Samsunga podkreślają, że problem dotyczy „bardzo ograniczonej” liczby smartphone’ów i dostępne jest już jego rozwiązanie. Z nieoficjalnych informacji wynika natomiast, że przyczyną problemu może być alternatywny launcher dla Androida.

W oświadczeniu przesłanym przez Samsunga do naszych kolegów z amerykańskiej redakcji Computerworlda napisano m.in. „Wiemy już problemie ze zmianą orientacji ekranu; z naszych ustaleń wynika, że dotyczy on bardzo ograniczonej liczby urządzeń. Dostępne jest już jego rozwiązanie – osoby, które zetknęły się z taką sytuacją, prosimy o skontaktowanie się z naszym działem pomocy technicznej".

Zobacz również:

  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików

O sprawie usłyszeliśmy zaraz po rozpoczęciu sprzedaży urządzeń Galaxy S6 Edge – w Internecie pojawiły się wtedy relacje klientów, którzy narzekali, że podczas robienia i przeglądania zdjęć zdarza się, iż po zmianie pozycji telefonu ekran nie dostosowuje się do nowego położenia i zdjęcia pozostają w pozycji pionowej (mimo iż powinno „przekręcić” się do poziomej). Co więcej – kilku klientów napisało, że sprzedawca (zwykle operator komórkowy) uznał to za powód do wymiany urządzenia, co jednak nie rozwiązywało problemu, gdyż w nowym egzemplarzu występowało to samo zjawisko.

Takie doniesienia jak do tej pory pochodzą głównie z USA, jednak pojawiały się również zgłoszenia m.in. z Nowej Zelandii oraz Hong Kongu. W przypadku wystąpienia problemów większość klientów zwraca się bezpośrednio do sprzedawców – ci jednak do tej pory nie komentują tych doniesień i nie potwierdzają problemu zwykle przekierowując klientów lub dziennikarzy bezpośrednio do Samsunga.

Jako, że Samsung na razie nie informuje oficjalnie, co może być przyczyną problemów, w internecie znaleźć można sporo nieoficjalnych teorii – pojawiają się m.in. spekulacje, jakoby przyczyną mógł być przewód odpowiedzialny za szybkie ładowanie baterii, a dokładniej – jego nieprzemyślane umiejscowienie, tuż obok akcelerometru. Inna teoria mówi, że to raczej problem związany z oprogramowaniem (brak kompatybilności niektórych aplikacji dostarczonych wraz z urządzeniem z najnowszą wersją Androida).

Amerykański Computerworld zdecydował się sprawdzić, jakie dokładnie środki zaradcze zalecają technicy Samsunga. Podczas rozmowy z pracownikiem pomocy technicznej dziennikarzom w pierwszej kolejności zasugerowano włączenie urządzenia w tzw. trybie bezpiecznym, w którym uruchamia się sam system, bez żadnych aplikacji zainstalowanych przez użytkownika. Jeśli to nie rozwiązuje problemu, zalecany jest „twardy reset” smartphone’a kasujący wszystkie dane i ustawienia, aczkolwiek technik przedstawia sposób ich zarchiwizowania i przywrócenia za pomocą programów Samsung Kies lub Samsung Smart Switch. Nie wiadomo jednak, co zrobić, jeśli i ta metody nie zadziała.

Choć koncern oficjalnie nie informuje, co jest przyczyną problemu, to powyższe instrukcje sugerują, że to kwestia oprogramowania. Teorię tę potwierdzają wyniki analiz przeprowadzonych przez internautów – jeden z użytkowników nowego smartphone’a Samsunga (podpisujący się na Android Forums jako IDOG), odkrył, że problem dotyczy głównie urządzeń, w których domyślnie aktywny był Nova Launcher, który jest alternatywą dla standardowego TouchWiz. Launcher to oprogramowanie pozwalające na dostosowanie do własnych potrzeb ekranu startowego Androida.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200