Sony obliczyła straty po ataku na jej witrynę

Firma szacuje, że zeszłoroczny atak na jej witrynę Sony Pictures Entertainment będzie ją kosztować ogółem ok. 35 mln USD. Są to głównie koszty związane z naprawieniem szkód poczynionych przez hakerów w systemie IT oraz pokryciem różnych strat finansowych, jakie poniosła firma.

Nie jest to duża kwota biorąc pod uwagę fakt, że zysk operacyjny oddziały Sony Pictures Entertainment wyniesie w kończącym się 31-go marca br. finansowym roku rozliczeniowym ok. 460 mln USD.

Firma odnotowuje ostatnio duże zyski związane z rosnącym popytem na smartfony iPhone 6 (w którym Apple instaluje produkowane przez Sony czujniki, które obsługują kamery) oraz z faktem, że konsole gier sprzedają się obecnie na rynku jak ciepłe bułeczki. Sony zwiększył ostatnio produkcję czujników CMOS z 60 tys. do 80 tys. miesięcznie.

Zobacz również:

  • Ponad pół miliona kont Roku w niebezpieczeństwie po ataku
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200