Eptimo: nowy dystrybutor IT na polskim rynku

Eptimo to nowy konkurent dla już obecnych na polskim rynku dystrybutorów z wartością dodaną (VAD). Podczas oficjalnej inauguracji działalności firma zaprezentowała strategię, którą zamierza odróżnić się od konkurencji.

Eptimo zamierza skoncentrować się na dystrybucji komplementarnych rozwiązań, umożliwiających przeprowadzenie całościowych inwestycji klientom końcowym. To podejście różni firmę od broadlinerów, oferujących bardzo szerokie portfolio produktów w każdej niemal kategorii sprzętu.

Wachlarz produktów

Eptimo oferować będzie rozwiązania do budowy centrów danych, takie jak np. serwery, storage, systemy zasilania, czy urządzenia sieciowe. Inaugurując działalność, firma zaprezentowała dotychczas podpisane umowy dystrybucyjne, zawarte z takimi firmami jak ZTE, Legrand, Rhino, ZPAS, NEXAN, HGST czy Buffalo.

Niektóre z nich są w Polsce mało znane (jak np. NEXAN), inne zaś - kojarzone dotąd z inną branżą (Legrand). To przemyślany ruch ze strony Eptimo, które chce skoncentrować się na wprowadzaniu na polski rynek rozwiązań popularnych na świecie, a nieobecnych jeszcze w naszym kraju.

Jako VAD, Eptimo oferować będzie nie tylko sprzęt pozwalający zrealizować pełną inwestycję, ale i szkolenia z jego konfiguracji i instalacji. Centra szkoleniowe Eptimo mieścić będą się we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Dostawcom firma proponować zamierza ponadto wsparcie marketingowe oraz bezpośrednią integrację ich systemów ERP i CRM z własnym systemem B2B.

Perspektywy na przyszłość

Eptimo chwali się doświadczoną kadrą. Zespół liczy ponad 20 osób, z czego większość posiada bogate - nawet kilkunastoletnie - doświadczenie w branży teleinformatycznej, zwłaszcza od strony dystrybucji.

Eptimo: nowy dystrybutor IT na polskim rynku

Nowy dystrybutor ma obecnie ok. 140 klientów, w tym wielu w zachodniej Europie: w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii. Na razie Eptimo zamierza skoncentrować się na polskim rynku, choć około 40% jego przychodów generują zagraniczni partnerzy. We wrześniu bieżącego firma zanotowała ok. 7,5 mln zł przychodów, zaś w październiku - już 11 mln. Cel na przyszły rok to przekroczenie granicy 150 mln złotych obrotu.

"Eptimo bazuje na solidnych podstawach personalnych i biznesowych, chce budować nowe standardy - wyższą kulturę rozwiązań IT - na rynku dystrybucji IT” - podkreśla Józef Szajter, prezes firmy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200