Polacy w czołówce społeczeństw najbardziej ceniących prywatność w Internecie

Na kwestię prywatności zwraca uwagę coraz więcej internautów, w tym aż 75% Polaków, jak wynika z wyników badań opublikowanych przez EMC Poland.

EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do problemu bezpieczeństwa i prywatności w mediach elektronicznych. Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie EMC. Wcześniej firma zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów.

Wyniki obu badań pokazują, że użytkownicy niechętnie rezygnują z prywatności w zamian za zalety technologii cyfrowych, ale często udostępniają w internecie swoje dane osobowe. Co ciekawe, coraz więcej internautów zwraca uwagę na kwestię prywatności. W Polsce odsetek ten wynosi aż 75%, a tylko 12% zapytanych Polaków stwierdziło, że temat ten w ogóle ich nie interesuje.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Apple musi się bronić. Pozew określa AirTagi narzędziem do prześladowania

To, jak dużo informacji osobistych jesteśmy skłonni udostępnić w Internecie, zależy przede wszystkim od wieku użytkowników. Starsi respondenci bardziej dbają o swoją prywatność i niechętnie informują o swoich nawykach w mediach elektronicznych, mniej też ufają podmiotom mającym chronić prywatność online. Inaczej problem wygląda wśród młodszych konsumentów.

Porównanie wyników badania na świecie i w Polsce pokazuje, że polscy użytkownicy Internetu są znacznie mniej skłonni do rezygnacji z prywatności w zamian za uzyskanie większej wygody i łatwiejszego korzystania z usług online. Tylko 8% respondentów z Polski deklaruje taką gotowość, podczas gdy w pozostałych krajach odsetek ten wynosi 27%. We wszystkich krajach im starsi respondenci tym mniej chętnie rezygnują z prywatności w zamian za udogodnienia, choć aż 28% to osoby niezdecydowane.

W Polsce około połowa respondentów uważa, że ich prywatność w sieci jest chroniona tak samo jak w poprzednich latach, tylko niewielki procent uczestników badania uważa, że sytuacja uległa pogorszeniu. Aż 59% respondentów na świecie uważa, że ich poziom prywatności spadł w porównaniu z ubiegłym rokiem – najwięcej osób w Stanach Zjednoczonych (71%) i w Brazylii (70%). Poza Polską tylko Francuzi nie zgadzają się ze stwierdzeniem, że w ubiegłym roku poziom prywatności był wyższy.

W odniesieniu do przyszłości, ponad połowa badanych w Polsce liczy się z tym, że coraz trudniej będzie utrzymać prywatność. Bardzo duży odsetek respondentów wykazuje niezdecydowanie w tej sprawie, 1/3 z nich to osoby po 40 roku życia. Natomiast na świecie aż 81% respondentów przewiduje, że poziom prywatności będzie w kolejnych latach spadał.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200