Dziedzinowe wykorzystanie systemów big data
- 05.11.2014
Analiza wyników przygotowanego przez Computerworld we współpracy z IBM Polska raportu „Big Data+” wskazuje, że rozwiązania te cieszą się największą popularnością w obszarze marketingu i sprzedaży.
Marketing i sprzedaż
Wzrost konkurencji oraz dojrzałości firm sprzyja inwestycjom w systemy wspierające efektywne przetwarzanie informacji, a co za tym idzie – rozwijanie przewag konkurencyjnych w oparciu o analizowanie danych pochodzących od klientów. Aż 37% firm wykorzystujących Big Data bądź planujących wdrożenie wskazało chęć wykorzystania tej technologii w działaniach marketingowo-sprzedażowych.
Zobacz również:
Jak wskazano na wstępie opracowania, spośród już posiadanych bądź planowanych wdrożeń systemów Big Data ich wykorzystanie w zakresie marketingu bądź sprzedaży najczęściej deklarowali respondenci wywodzący się z branży mediów, reklamy i wydawnictw (74%), dostawców usług telekomunikacyjnych (69%) bądź sektora FMCG, dystrybucji i handlu (58%).
Powyższe informacje potwierdzają omawianą już w niniejszym raporcie prawidłowość: analityka wielkich zbiorów danych jest najczęściej i najchętniej wykorzystywana w branżach, w których szczególne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu ma kontakt z klientem i koniecznością dostosowania oferty oraz przekazu do jego potrzeb.
Warto podkreślić, że aż za 1/3 wskazań w pozycji „analiza potrzeb klientów i lepsze profilowanie produktów” odpowiadali respondenci sektora finansów, bankowości i ubezpieczeń. To dużo, zważywszy, że w badaniu wzięło udział 11 firm wywodzących się z ww. branż.