Poczta nowoczesna i prosta

Znaczek pocztowy kupowany przez internet, pocztówka wysyłana z telefonu? To dopiero początek przeobrażeń na rynku usług pocztowych, które idą w kierunku pełnej elektronizacji korespondencji.

Efekty wdrożenia

Projekt Mobilny Sprzedawca objął 30 największych salonów Empiku.

Już w pierwszym miesiącu po wdrożeniu przez Mobilnego Sprzedawcę przeszło 12% miesięcznej sprzedaży w tych sklepach.

Całkowity koszt wdrożenia był niewielki i inwestycja zwróciła się po dwóch miesiącach.

Poczta Polska Usługi Cyfrowe, spółka z Grupy Kapitałowej Poczta Polska, od października 2013 r. wprowadza na rynek e-usługi. Można z nich skorzystać za pośrednictwem internetowej platformy Envelo.pl, niezależnie od miejsca i czasu.

Poczta w pełni nowoczesna

Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Przyszłość e-usług wiążemy z rozwiązaniami wspierającymi bezpieczną pocztę elektroniczną. Warto przypomnieć, że regulacje unijne od 1 lipca 2016 r. zrównają korespondencję papierową z elektroniczną. My przygotowujemy bezpieczne rozwiązania dla e-wiadomości już teraz.

Pomysł i rozwój e-usług pocztowych to odpowiedź na społeczne zapotrzebowanie. Klienci poszukują rozwiązań, z których w bezpieczny sposób mogą skorzystać zawsze i wszędzie. Poczta Polska Usługi Cyfrowe na platformie Envelo chce oferować kompleksowe usługi pocztowe dla klientów indywidualnych, biznesowych oraz instytucjonalnych. Przeniesienie do internetu oferty znaczków czy pocztówek to dopiero początek.

Skanowanie korespondencji będzie krokiem milowym w rozwoju e-usług pocztowych. Usługa będzie wymagała zgody adresata. Jeśli ją wyrazi, tradycyjna korespondencja zamieni się w elektroniczną. Skan koperty adresat otrzyma na e-mail i wówczas zdecyduje o dalszym postępowaniu. Docelowo Poczta Polska Usługi Cyfrowe chce wprowadzić w pełni bezpieczną korespondencję elektroniczną.

Na biurku i w kieszeni

Tomasz Skiepko, dyrektor Biura Rozwoju Aplikacji w spółce Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Papierowe faktury to wciąż 90% z niemal 1,5 mld takich dokumentów wysyłanych każdego roku. Envelo wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy korzystają z dualnego systemu wysyłki.

Na platformie Envelo dostępne są powszechne usługi pocztowe. Można z nich skorzystać niezależnie od miejsca i czasu. Za jej pośrednictwem można kupić neoznaczek (do samodzielnego wydruku), który dostępny jest także w wersji spersonalizowanej. Na platformie można także nadać neokartkę – kartkę pocztową, którą komponuje się i wysyła w internecie, a adresatowi doręcza ją w kopercie listonosz. Na podobnej zasadzie funkcjonuje neolist, który wysyła się z platformy Envelo, a dostarcza go listonosz.

Envelo to aplikacja mobilna na smartfony i tablety. Współpracuje z systemami Android, iOS i Windows Phone. Użytkownicy mogą z niej wysłać neokartkę z własnym zdjęciem oraz skorzystać z tradycyjnych usług pocztowych. Za jej pomocą użytkownik zlokalizuje placówkę pocztową według różnych kryteriów. Wyszukiwarka wskaże też skrzynkę na listy i podpowie kod pocztowy. Za pomocą smartfona można zamówić kuriera Pocztex i śledzić nadaną przesyłkę. Dzięki temu pocztę ma zawsze w zasięgu ręki.

Dla biznesu i dla Kowalskiego

Platforma Envelo drogę do celu toruje sobie m.in. przez nowoczesne usługi biznesowe, to neofaktura i neorachunki. Neofaktura jest przeznaczona dla przedsiębiorców. Umożliwia jednoczesne wysłanie przez internet wszystkich faktur – papierowych i elektronicznych.

Tradycyjne neofaktury są automatycznie drukowane, kopertowane i adresowane, a odbiorcom doręcza je listonosz. Elektroniczne trafiają do skrzynki Neorachunki. To przestrzeń na platformie Envelo dla odbiorców neofaktur. Jest bezpłatna i bezpieczna, neofaktury są w niej archiwizowane przez sześć lat.

Usługi biznesowe Envelo dopasowane są do potrzeb małych i dużych firm. Największym klientem platformy jest obecnie spółka PGE Obrót SA. Dostawca prądu korzysta z przeznaczonego dla niego rozwiązania do obsługi wydruku faktur i korespondencji. Rozwiązanie poleca się klientom wysyłającym duże wolumeny dokumentów.

Envelo stawia na rozwój

Poczta Polska Usługi Cyfrowe nieustannie pracuje nad rozwojem platformy Envelo i nowymi produktami. W planach na najbliższe tygodnie ma wprowadzenie neoznaczka na listy polecone i neolistu rejestrowanego, a po nich zapowiadane jest pocztowe Konto Zaufane.

Zgodnie z dewizą „Poczta na biurku, poczta w kieszeni” w planach jest także zrównanie funkcjonalności aplikacji mobilnej z platformą. Czy już niedługo kupimy znaczek na list za pomocą smartfona? Envelo tego nie wyklucza. Z pewnością nowa marka wpłynęła na wizerunek Poczty i wprowadziła ją w świat cyfrowy. Usługi pocztowe dostępne zdalnie, w każdym miejscu i o każdej porze to korzystna zmiana.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200