Poczta nowoczesna i prosta

Znaczek pocztowy kupowany przez internet, pocztówka wysyłana z telefonu? To dopiero początek przeobrażeń na rynku usług pocztowych, które idą w kierunku pełnej elektronizacji korespondencji.

Efekty wdrożenia

Projekt Mobilny Sprzedawca objął 30 największych salonów Empiku.

Już w pierwszym miesiącu po wdrożeniu przez Mobilnego Sprzedawcę przeszło 12% miesięcznej sprzedaży w tych sklepach.

Całkowity koszt wdrożenia był niewielki i inwestycja zwróciła się po dwóch miesiącach.

Poczta Polska Usługi Cyfrowe, spółka z Grupy Kapitałowej Poczta Polska, od października 2013 r. wprowadza na rynek e-usługi. Można z nich skorzystać za pośrednictwem internetowej platformy Envelo.pl, niezależnie od miejsca i czasu.

Poczta w pełni nowoczesna

Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Przyszłość e-usług wiążemy z rozwiązaniami wspierającymi bezpieczną pocztę elektroniczną. Warto przypomnieć, że regulacje unijne od 1 lipca 2016 r. zrównają korespondencję papierową z elektroniczną. My przygotowujemy bezpieczne rozwiązania dla e-wiadomości już teraz.

Pomysł i rozwój e-usług pocztowych to odpowiedź na społeczne zapotrzebowanie. Klienci poszukują rozwiązań, z których w bezpieczny sposób mogą skorzystać zawsze i wszędzie. Poczta Polska Usługi Cyfrowe na platformie Envelo chce oferować kompleksowe usługi pocztowe dla klientów indywidualnych, biznesowych oraz instytucjonalnych. Przeniesienie do internetu oferty znaczków czy pocztówek to dopiero początek.

Zobacz również:

  • Firma OpenAI rozpisała konkurs bug bounty

Skanowanie korespondencji będzie krokiem milowym w rozwoju e-usług pocztowych. Usługa będzie wymagała zgody adresata. Jeśli ją wyrazi, tradycyjna korespondencja zamieni się w elektroniczną. Skan koperty adresat otrzyma na e-mail i wówczas zdecyduje o dalszym postępowaniu. Docelowo Poczta Polska Usługi Cyfrowe chce wprowadzić w pełni bezpieczną korespondencję elektroniczną.

Na biurku i w kieszeni

Tomasz Skiepko, dyrektor Biura Rozwoju Aplikacji w spółce Poczta Polska Usługi Cyfrowe

Papierowe faktury to wciąż 90% z niemal 1,5 mld takich dokumentów wysyłanych każdego roku. Envelo wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy korzystają z dualnego systemu wysyłki.

Na platformie Envelo dostępne są powszechne usługi pocztowe. Można z nich skorzystać niezależnie od miejsca i czasu. Za jej pośrednictwem można kupić neoznaczek (do samodzielnego wydruku), który dostępny jest także w wersji spersonalizowanej. Na platformie można także nadać neokartkę – kartkę pocztową, którą komponuje się i wysyła w internecie, a adresatowi doręcza ją w kopercie listonosz. Na podobnej zasadzie funkcjonuje neolist, który wysyła się z platformy Envelo, a dostarcza go listonosz.

Envelo to aplikacja mobilna na smartfony i tablety. Współpracuje z systemami Android, iOS i Windows Phone. Użytkownicy mogą z niej wysłać neokartkę z własnym zdjęciem oraz skorzystać z tradycyjnych usług pocztowych. Za jej pomocą użytkownik zlokalizuje placówkę pocztową według różnych kryteriów. Wyszukiwarka wskaże też skrzynkę na listy i podpowie kod pocztowy. Za pomocą smartfona można zamówić kuriera Pocztex i śledzić nadaną przesyłkę. Dzięki temu pocztę ma zawsze w zasięgu ręki.

Dla biznesu i dla Kowalskiego

Platforma Envelo drogę do celu toruje sobie m.in. przez nowoczesne usługi biznesowe, to neofaktura i neorachunki. Neofaktura jest przeznaczona dla przedsiębiorców. Umożliwia jednoczesne wysłanie przez internet wszystkich faktur – papierowych i elektronicznych.

Tradycyjne neofaktury są automatycznie drukowane, kopertowane i adresowane, a odbiorcom doręcza je listonosz. Elektroniczne trafiają do skrzynki Neorachunki. To przestrzeń na platformie Envelo dla odbiorców neofaktur. Jest bezpłatna i bezpieczna, neofaktury są w niej archiwizowane przez sześć lat.

Usługi biznesowe Envelo dopasowane są do potrzeb małych i dużych firm. Największym klientem platformy jest obecnie spółka PGE Obrót SA. Dostawca prądu korzysta z przeznaczonego dla niego rozwiązania do obsługi wydruku faktur i korespondencji. Rozwiązanie poleca się klientom wysyłającym duże wolumeny dokumentów.

Envelo stawia na rozwój

Poczta Polska Usługi Cyfrowe nieustannie pracuje nad rozwojem platformy Envelo i nowymi produktami. W planach na najbliższe tygodnie ma wprowadzenie neoznaczka na listy polecone i neolistu rejestrowanego, a po nich zapowiadane jest pocztowe Konto Zaufane.

Zgodnie z dewizą „Poczta na biurku, poczta w kieszeni” w planach jest także zrównanie funkcjonalności aplikacji mobilnej z platformą. Czy już niedługo kupimy znaczek na list za pomocą smartfona? Envelo tego nie wyklucza. Z pewnością nowa marka wpłynęła na wizerunek Poczty i wprowadziła ją w świat cyfrowy. Usługi pocztowe dostępne zdalnie, w każdym miejscu i o każdej porze to korzystna zmiana.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200