Poczta nowoczesna i prosta
- 24.09.2014
Znaczek pocztowy kupowany przez internet, pocztówka wysyłana z telefonu? To dopiero początek przeobrażeń na rynku usług pocztowych, które idą w kierunku pełnej elektronizacji korespondencji.
Projekt Mobilny Sprzedawca objął 30 największych salonów Empiku.
Już w pierwszym miesiącu po wdrożeniu przez Mobilnego Sprzedawcę przeszło 12% miesięcznej sprzedaży w tych sklepach.
Całkowity koszt wdrożenia był niewielki i inwestycja zwróciła się po dwóch miesiącach.
Poczta w pełni nowoczesna
Przyszłość e-usług wiążemy z rozwiązaniami wspierającymi bezpieczną pocztę elektroniczną. Warto przypomnieć, że regulacje unijne od 1 lipca 2016 r. zrównają korespondencję papierową z elektroniczną. My przygotowujemy bezpieczne rozwiązania dla e-wiadomości już teraz.
Zobacz również:
Skanowanie korespondencji będzie krokiem milowym w rozwoju e-usług pocztowych. Usługa będzie wymagała zgody adresata. Jeśli ją wyrazi, tradycyjna korespondencja zamieni się w elektroniczną. Skan koperty adresat otrzyma na e-mail i wówczas zdecyduje o dalszym postępowaniu. Docelowo Poczta Polska Usługi Cyfrowe chce wprowadzić w pełni bezpieczną korespondencję elektroniczną.
Na biurku i w kieszeni
Papierowe faktury to wciąż 90% z niemal 1,5 mld takich dokumentów wysyłanych każdego roku. Envelo wychodzi naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, którzy korzystają z dualnego systemu wysyłki.
Envelo to aplikacja mobilna na smartfony i tablety. Współpracuje z systemami Android, iOS i Windows Phone. Użytkownicy mogą z niej wysłać neokartkę z własnym zdjęciem oraz skorzystać z tradycyjnych usług pocztowych. Za jej pomocą użytkownik zlokalizuje placówkę pocztową według różnych kryteriów. Wyszukiwarka wskaże też skrzynkę na listy i podpowie kod pocztowy. Za pomocą smartfona można zamówić kuriera Pocztex i śledzić nadaną przesyłkę. Dzięki temu pocztę ma zawsze w zasięgu ręki.
Dla biznesu i dla Kowalskiego
Platforma Envelo drogę do celu toruje sobie m.in. przez nowoczesne usługi biznesowe, to neofaktura i neorachunki. Neofaktura jest przeznaczona dla przedsiębiorców. Umożliwia jednoczesne wysłanie przez internet wszystkich faktur – papierowych i elektronicznych.
Tradycyjne neofaktury są automatycznie drukowane, kopertowane i adresowane, a odbiorcom doręcza je listonosz. Elektroniczne trafiają do skrzynki Neorachunki. To przestrzeń na platformie Envelo dla odbiorców neofaktur. Jest bezpłatna i bezpieczna, neofaktury są w niej archiwizowane przez sześć lat.
Usługi biznesowe Envelo dopasowane są do potrzeb małych i dużych firm. Największym klientem platformy jest obecnie spółka PGE Obrót SA. Dostawca prądu korzysta z przeznaczonego dla niego rozwiązania do obsługi wydruku faktur i korespondencji. Rozwiązanie poleca się klientom wysyłającym duże wolumeny dokumentów.
Envelo stawia na rozwój
Poczta Polska Usługi Cyfrowe nieustannie pracuje nad rozwojem platformy Envelo i nowymi produktami. W planach na najbliższe tygodnie ma wprowadzenie neoznaczka na listy polecone i neolistu rejestrowanego, a po nich zapowiadane jest pocztowe Konto Zaufane.
Zgodnie z dewizą „Poczta na biurku, poczta w kieszeni” w planach jest także zrównanie funkcjonalności aplikacji mobilnej z platformą. Czy już niedługo kupimy znaczek na list za pomocą smartfona? Envelo tego nie wyklucza. Z pewnością nowa marka wpłynęła na wizerunek Poczty i wprowadziła ją w świat cyfrowy. Usługi pocztowe dostępne zdalnie, w każdym miejscu i o każdej porze to korzystna zmiana.