Microsoft odświeża portal MSN i stawia na dobre treści

Koncern z Redmond postanowił przypomnieć światu, że ma swój własny portal internetowy i zaprezentował właśnie nową, znacząco zmodernizowaną, wersję serwisu MSN. Jest ona dostępna w 50 krajach, również w Polsce, i oferuje treści od ponad 1,3 tys. partnerów, a także łatwy dostęp do aplikacji oferowanych przez Microsoft, w tym m.in. Outlook.com, Office 365 oraz Skype.

Microsoft chyba nigdy tak naprawdę nie miał pomysłu jak ma funkcjonować MSN. W wielu krajach, w których były dostępne jego lokalne wersje, serwis ten opierał się w głównej mierze na treściach od najwyżej kilku partnerów, co sprawiało, że zwykle nie oferował unikalnych materiałów, które mogłyby przyciągnąć użytkowników. Teraz pomysł najwyraźniej jest, choć w dalszym ciągu firma nie zamierza opierać się na publikacji własnych materiałów. Zamiast tego, chce zaoferować na portalu mix treści pozyskanych od większej niż dotąd liczby partnerów, wśród których faktycznie znalazły się firmy słynące z interesujących materiałów – globalnie będą to m.in. The New York Times, The Wall Street Journal, Yomiuri, CNN czy The Guardian.

Microsoft odświeża portal MSN i stawia na dobre treści

Nowa wersja MSN

Koncern zamierza jednak również zawierać partnerstwa lokalne – w polskim MSN będzie można znaleźć treści dostarczane m.in. przez Agorę (wydawcę Gazety Wyborczej i portalu Gazeta.pl oraz wielu magazynów tematycznych), Polską Agencję Prasowę, Ringier Axel Springer Polska, RMF FM i TVN, a także serwisy Autocentrum.pl, Bieganie.pl i Weszlo.com. W sumie Microsoft chce współpracować z ponad 1,3 tys. partnerów z całego świata.

Zobacz również:

  • Red Hat uruchomił portal ułatwiający projektowanie aplikacji

W komunikacie prasowym anonsującym start nowej wersji MSN czytamy, że serwis będzie się składał docelowo z 10 sekcji (Wiadomości, Sport, Finanse, Kuchnia itp.) i oprócz typowych wiadomości i artykułów będzie zawierał m.in. wyniki z 200 światowych lig sportowych, recenzje 1,5 miliona win, tysiące przepisów kulinarnych opatrzonych fotografiami i wiele innych.

“Dostarczenie wysokiej jakości treści to kluczowe zadanie nowego MSN. Jednocześnie jest to nowatorska platforma, która w jednym miejscu oferuje wszystkie internetowe usługi Microsoftu zgodnie ze strategią mobile first, cloud first. Zmiana wprowadzana równocześnie w 50 krajach świata to nowy, fascynujący etap rozwoju dla portalu MSN, który odwiedza 425 milionów użytkowników z całego świata. Najważniejsza jest jednak zmiana dla użytkownika, który mając bogactwo treści i kluczowe usługi oraz aplikacje w jednym miejscu, może spersonalizować portal i korzystać z niego na każdym typie urządzenia” – wyjaśnia Michał Adamczyk, odpowiedzialny za rozwój MSN na polskim rynku (Adamczyk wcześniej pełnił funkcję dyrektora działu multimediów G+J Polska, był również redaktorem naczelnym miesięcznika Chip).

Ważnym elementem wspomnianego odświeżenia serwisu jest również ściślejsze niż do tej pory zintegrowanie z portalem narzędzi do pracy Microsoftu – na MSN dostępny jest pasek usług, czyli belka z poziomu której użytkownik ma wygodny dostęp do narzędzi online i usług koncernu, wśród których znalazły się system poczty Outlook.com, e-dysk OneDrive, webowa wersja MS Office (Office 365) oraz komunikator Skype. Oprócz rozwiązań Microsoftu pojawią się również usługi dostarczane przez zewnętrzne firmy – Twitter i Facebook. W nowym MSN pojawiły się również proste narzędzia, ułatwiające optymalne wykorzystanie dostępnych w serwisie informacji – np. tworzenie list zakupowych na podstawie przepisów kulinarnych, planowanie podróży, kalkulator walut itp.

Przedstawiciele Microsoftu podkreślają, że nowy serwis ma być łatwy w personalizacji – każdy użytkownik będzie mógł skonfigurować tak, by docierały do niego informacje zgodne z jego profilem i zainteresowaniami. Co ważne, serwis ma być z założenia wieloplatformowy – dostępny będzie zarówno z poziomu WWW, jak i w postaci strony internetowej czy aplikacji (docelowo dla Windows Phone, iOS oraz Androida; jeśli użytkownik będzie korzystał z kilku wersji, będą one między sobie synchronizowane).

Dodajmy, wedle danych dostarczonych przez Microsoft z MSN korzysta blisko 440 mln użytkowników z 50 krajów świata. Nowy serwis na razie dostępny jest w wersji Preview – pod adresem http://preview.msn.com. Przedstawiciele na razie nie informują, kiedy zakończy się faza testowa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200